0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du inte sett hur den ser ut så kolla bilden på länken http://www.jula.se/tradlost-oversvamningsskydd-441085 Man kan nog ha den till många sorters hög nivålarm. Sladden är bortåt 30 cm lång. Klumpen med 2 stift är nog bara en gjuten plastbit med 2 stift. Det enda man behöver vara rädd om är sändarenheten. Är ganska övertygad om att man kan förlänga stiften, förlänga kabeln, fimpa stiften och ha bara avskalade kabeländar osv så användningsområden finns det. Du tänkte att när bajamajan blir full så går larmet?
Hehe, du ä tossig du, som du handlar. Åå alla vet ju hur vi hamna i detta larmträsk..
Jag har inte ens köpt nåt larm än Frugan skulle fundera sa hon...Men min farmor fundera på att ta bort sitt larm då Securitas ringer på natten och säger att larmet har gått.Bra det svarar farmor, då är katterna uppe och går...
Två stift, när den känner fukt/blir blöt så sluts kretsen.
Jag har iaf pratat med Securitas Direct nu i veckan och fått ett prisförslag på ett hemlarm.Cirka 6000SEK för självaste larmet + 300SEK/mån i ett löpande abonnemang med en uppsägning på 90-dagar...Då ingår 1st centralenhet, 1st manöverpanel, 3st magnetkontakter, 2st brandvarnare, 2st rörelsedeckare med kamera samt appen som man lägger i mobilen för att kunna kolla/styra larmet i huset och hur många skyltar/dekaler som jag vill ha.
Och vad händer då:Piper det till i centralenheten eller är detta en helt oberoende manick?ELLER, drar larmet igång på max
Jag har i dag fått detta Verisure larm installerat.1st centralenhet, 1st manöverpanel, 5st magnetkontakter, 2st brandvarnare, 2st rörelsedeckare med kamera och 4st larmbrickor för till och från slag, 1st inomhus siren med larm om temperaturen stiger över 65 °C.Centralenheten kopplad via bredband och gsm med batteri backup.Kostnad 8080kr + 298kr/månad. Smidigt med appen där man kan se statusen på larmet, även inne temperatur och luftfuktighet.Full koll på vem som larma på och av och vid vilket klockslag och har någon glömt att larma på så gör man det via appen.
Jag fick ett "förslag" från dem nyss, 3900 i installation plus 298.-/månaden för "abbonemanget".Nu surfar jag loss på ebay och köper nått själv!
OK, vad skulle du få för prylar i det priset?
Det ger 7476 för första året. Det är mycket man kan köpa!