Vet inte vart du doggydoggen får att alla maskiner mer eller mindre har isproblem i kompressor huset ifrån 
?
Är den rätt installerad så inte smältvatten rinner in i kompressorhuset så har åtmindstånde inte jag några erfarenheter av att det ska vara ett problem.
Men jag vet inte vilka märken och modeller du har erfarenheter ifrån och jag kan bara svara på våra sålda märken och modeller och det har blivit en och annan sedan 2004.
Det står inte i annonsen vart han får dom ifrån och därför var det märkligt att du skriver att han förmodligen tillverkar dom själv och kan förmodligen modifiera dessa också 
Att tillverka kablar med termostater är nog inte direkt bara att klippa och klistra hur som helst då dom med största sannolikhet måste vara CE märkta när det är kabel med monterad termostat.
Sen är dom så pass billiga färdiga med termostat så det knappast skulle löna sig att tillverka dom själv.
Men då det bara tar ett par minuter för dig doggydogen och materialet som kabel/värmekabel/termostat är så gott som gratis så borde du börja producera dessa och sälja så har du kanske ditt på det torra 
Numera är värmekablarna monterade från fabrik så marknaden har väl krympt lite men dom äldre maskinerna kanske behöver nya värmekablar om dom är för klena eller har gått sönder.
Detta kommer att bli en "never ending story" är jag rädd, jag pratar om nya maskiner, exempelvis nya mitsubishi, där det varit förekomst av is på rör och kompressorbotten, som visserligen inte påverkat funktionen förrutom att dom låtit mer än om dom varit isfria.
som exempel så sitter en fujitsu 2010 på en grannvägg, samma sak, börjar sakteliga låta som en traktor är utanför huset
desto längre in på vintern det blir, jag utmanar vem som helst på forumet som bor i vinter klimat,
ta bort plåtarna,när det varit kallt en längre tid!!. Är dom fullständigt isfria så blir jag enormt överraskad!!
Det kondenserar på nakna rör och bygger med tiden upp isblock som sedan skapar vibrationer
vissa rör kondenserar för att sedan smälta vid avfrostning och kondensen droppar då ner och fryser ögonblickligen på ett iskallt kompressor hus botten.
pumparna är enligt min mening inte optimerade för vinterklimat, utan barnsjukdomarna bokstavligen flödar.
När öppnade du sist och tittade in i ett kompressorhus TS?..=)
Kablar och liknande material är inte CE-märkta utan oftast
försedda med en <HAR>-märkning vilket innebär att de följer
harmoniserad standard (HD21 el. dyl ).
och eftersom man inte säljer en installerad vara så tror jag man går fri från den punkten.
Min framtid är säkrad så jag skulle kunna gå i pension idag, men har valt att dra mitt strå till stacken.

skämt och sido, personligen så har jag 80% rabatt på kabel från alshell, och liknande avtal borde firmor som har lite avanser åxå ha . om folk bara visste vilka rabatter företagen har, när dom sedan tar ut betalt från kunden så är det ordinarie pris dom visar,
deras vinster är inte arbetet i sig utan vinsterna gör dom på materialet.
Därför kan jag påstå att kabeln är i stort sett gratis.
ett par minuter måste jag revidera till c:a 8-10 minuter, det handlar om ett avslut och 2 skarv med en krympslang snutt.
skarvar kablar i stort sett varje dag, fast mest med kardeler från 10-60
jag kan berätta vad jag har för inköpspris på 100m värmekabel om du kan berätta vad du köper in en mitsubishi 660?.
Dogge