0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har ännu inte fixat isoleringen då detta betyder några timmars arbete och som det ser ut idag så är det bättre att vänta tills det blir några plus grader så att jag vågar stå ute och isolerar.
Hade aldrig satt en llvp i vardagsrummet. Vanligt driftljud kan man kanske lära sig leva med, men jag personligen är känslig för ljudskillnader så varje avfrostning etc hade drivit mig till vansinne. Sen är dom inte direkt snygga heller.
Det jag själv farit lite efter sedan första inlägget, är att när nttekniker väl öppnar sin utedel hittar han ingen isolering på plåten och endast en tunnare/enklare isolering runt kompressor. Hade jag spelat, så hade jag satt en hundring på det. Men vi och han vet först när han öppnat burken.
Du har ju bara sparat ett par tusen kWh med din Daikin, varför vill du rekommendera den?
En halv meter 1/2" eller 3/8" hetgasledning med den gashastighet som är så kanske den tappar max en grad från kompressor till röret som går in till innedelen.Är kompressorn helt oisolerad?
Hur lite eller mycket den är isolerad beror på vilken generation av E9DKE han harFörst var det bara E9DKE men lite isolering och sen fanns det E9DKE-3 och E9DKE-5 där -5 var tilläggsisolerad
TS! Du har säkert koll på när dessa släpptes, ntteknikers pump var från slutet av -06. Fanns E9DKE-5 ute då?