0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du ska väl inte behöva gräma dig för att du inte påmint installatören att vacuumpumpa, är ju som att behöva påminna en elektriker att bryta strömmen innan han pular i elskåpet //snuppesno
Håller med dig men eftersom man lagt ut ganska mycket pengar så är det inte konstigt att man grämer sig! Om pumpningen utförts (oavsett om det var på installatörens eller mitt eget initiativ) så hade det känts bättre i maggropen.
Framgår inte om du köpt dom inkl. installation av något företag eller om du köpt dom "löst" och jagat rätt på en installatör själv !Är dom köpta inkl installation måste du kontakta återförsäljaren på en gång.Skulle jag köpt dyra maskiner inkl installation privat så skulle jag kräva att den icke vacumsugna byttes ut.Har du köpt dom löst och bett någon "kompis" driftsätta dom så blir det värre, då får du antingen be kylmontören komma och tömma aggregatet och vacumsuga en längre tid för att sen återfylla.Vet inte vart du bor men det är otroligt fuktig luft ute med all dimma och småregnande Nu vet jag inte om det är rätt person att åtgärda sitt eget "misstag" då jag aldrig hört om en kylmontör som glömt bort att vacumsuga !!Sen får du hoppas att den andra maskinen är rätt installerad ach drifttagen.