0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Försök få grejerna utbytta, ingen som vet hur mycket fukt/regn som hamnat i rören då montören inte verkar vara speciellt uppmärksammad vid installationen.Kan nog bli bra med att åtgärda detta med rätt utrustning och eventuellt torkfilter men då du har köpt en maskin för mellan 18000-22000:- före ROT avdrag skulle jag inte nöja mig med mindre än att jag får det jag betalat för.Eventuellt att du godtar montörens förslag samt en ordentlig prisreduktion som plåster på såren och för eventuellt kortare livslängd.FG Nordic lär vara väldigt intresserade av vart denna maskin sitter och vem som har sålt/installerat denna då det är dom som har garantiansvaret då jag gissar att den kommer via deras återförsäljare
Jag får väl helt enkelt kontakta teknisk support på FG-Nordic för att ta reda på hur det ligger till. Är det de som står för garantin om nåt skulle gå sönder om 4 år?Mvh... /Thomas
Men som sagt, återkom med rapporter! Du behöver ju inte utlämna vare sig personer eller företag i detalj, för det strider mot forumets regler bl.a.
Det är dessutom oväsentligt, alla kan göra fel, och skall inte behöva bära hundhuvudet för detta publikt på ett forum.Det jag vill att forumet skall bidra med är lösningar på problem, inte smutskastning av de som av någon anledning misslyckats med ett jobb eller ett garantiärende.