Antal personer som röstat: 38
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det var första gången här som jag har uppfattat att just du har nämnt "forumräven" överhuvudtaget, och att du med detta dessutom skulle mena tbatba?? Det var ju faktisk på det sättet att den enda som har nämnt forumräven tidigare i tråden var väl just tbatba, och att han med detta menade mig givetvis, en Lacken frågade då vem forumräven var och tbatba svarade inte på detta, däremot så loggade du väl in via mobilen och svarade Lacken att han kunde PM:a tbatba och fråga vem detta var. Var får du allt ifrån här egentligen Dennis?? http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=40607.msg445095#msg445095 Mvh Raffen.
Nedan beskrivning är egna observationer samt en hel del nyttig info från en annan forumräv i denna tråd.
även om tbatba, dennis & Co inte kan vara så pass rakryggade så att de vill eller vågar säga det rakt ut. Mvh Raffen.
Jag har kontaktat återförsäljaren i Stockholm som i sin tur pratade med Daikin. Två dagar senare återkom återförsäljaren med att de väntar på reservdel som skall monteras/bytas nästa vecka. Det gäller en pump monterad i maj 2011 och har gått 30 minuter drift och 5 min avfrostning hela tiden oavsett väderlek och temperatur. Vid en omstart för nån vecka sedan klarade den 3.5 timmar utan avfrostning men bara en gång. Jag tolkar detta att det är något fel på de pumpar som inte reagerar på yttre temperatur och vind förhållanden utan de kör på med samma intervall året in och ut. Återkommer med en uppdatering.
Återförsäljaren bedömer felfrekvensen på Daikin ligga på under 1% och utnämner detta märke som en av de absolut bästa pumparna på marknaden då det gäller felfrekvens.(Jag har även fått intressant info om andra fabrikat som jag ej vågar berätta om på detta forum, tyvärr.)