Antal personer som röstat: 38
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inget konstit, vid +grader så avfrostar inte pumpar som har äggklocka heller
Vid -1 grader ute och 25/5 cykel har jag mätt förångarens temperatur fyra gånger. Den kom upp till 25,5 grader yttemperatur inom 1 minut räknat från starten av avfrostningssekvens. Mätinstrumentets noggrannhet är +/- 0,1 celsius och reaktionstiden är 1-10 sekunder. Jag kunde ej sticka in mätinstrumentet mellan lamellerna. För övrigt fanns det inget att avfrosta och förångaren var helt ren. Ingen isproduktion de sista två dagarna vid temp mellan -4 och +2 grader.
Jeg ville prøvd følgende:- Isolere rundt temperatursensor som leser temp ut av fordamper- Om ingen endring, flyttet sensor til en "loop" lengre opp på registrert så den leser noe varmere temp.- Om ikke det går, koble en paralell motstand inn som styrer temp lest av styring til over 0 ºC, og monter en timer slik jeg har på min Coolix. Får da eggklokke, men justerbar manuelt opp til 4 timer. - Ikke det, lev med det eller bytt pumpe.
Smart drag på en ny kvalitetspump med 5-års garanti...........kanske rätt med en Coolix...................
Det verkar som om den blir för varm istället?? En ftxl25 skall max bli +15° enl detta dokument. Om den blir för varma kanske den tollkar det som onormalt/misslyckat också? Notera i videon att min ftxl20:a nådde +19° vid -13 utetemp, precis som den ska enl samma dokument.Edit-> Dessutom ska den gå minst 2 min innan den uppnår "rätt" förångartemp, också enl blad 3 i samma dokument. (hela dokumentet finns längre bakåt i denna tråd)
Det er temperaturføler ut av fordamper som føler av denne. Sitter denne på en måte montert slik at den ikke får overført varmen fra det relativt tynne rører ut av fordamper effektivt, vil den aldri få lest +15 ºC innen makstiden for defrost. Jag förstår tyvärr inte vad du menar?