0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Errka,Det låter fint, trestegs och hög kvalitet Vad är slutvakum i micron på en sådan pump?MVH/Fidusen
Emaxi: Förvärm anläggningen och säg det till installatören, det är skitsamma hur kallt det är ute bara anläggningen är varm så går vac-sugn fort.
Ganska stor skillnad på en trestegs Leybold-pump för 20000:- (som vi på vår firma har allihopa) eller en gnidde-pump för några tusenlappar... Det handlar ju om att koka ur fukten...
Citat från: Fidusen skrivet 28 januari 2011, 17:17:47Errka,Det låter fint, trestegs och hög kvalitet Vad är slutvakum i micron på en sådan pump?MVH/FidusenAbsolut vacuum. Sedan beror det ju på manometerställ och installation om absolut vacuum kan uppnås...
Errka,Jo, men vilken dröm att uppnå absolut vacum, hur många installtionsfirmor har en sådan pump?Bara nyfiken, hur många är ni på din firma?Hur länge, även med en sådan pump anser du man skall vakumsuga vid ex -10 grader, vatten kokar ju redan vid 6 mbar och kylnormen säger som högst 1,33 mbar för att vara godkänd ( om jag inte missminner mig helt? ) anser du att man bör vacsuga?MVH/Fidusen
Citat från: Errka skrivet 28 januari 2011, 18:39:06Citat från: Fidusen skrivet 28 januari 2011, 17:17:47Errka,Det låter fint, trestegs och hög kvalitet Vad är slutvakum i micron på en sådan pump?MVH/FidusenAbsolut vacuum. Sedan beror det ju på manometerställ och installation om absolut vacuum kan uppnås...Menar du att det inte finns en enda molekyl kvar att suga ut när du är klar? Du borde sälja din pump till forskningen...
Citat från: purjo__ skrivet 28 januari 2011, 19:02:20Citat från: Errka skrivet 28 januari 2011, 18:39:06Citat från: Fidusen skrivet 28 januari 2011, 17:17:47Errka,Det låter fint, trestegs och hög kvalitet Vad är slutvakum i micron på en sådan pump?MVH/FidusenAbsolut vacuum. Sedan beror det ju på manometerställ och installation om absolut vacuum kan uppnås...Menar du att det inte finns en enda molekyl kvar att suga ut när du är klar? Du borde sälja din pump till forskningen...Purjo, jag hoppades alla förstod att jag var lite ironisk...
CiteraEmaxi: Förvärm anläggningen och säg det till installatören, det är skitsamma hur kallt det är ute bara anläggningen är varm så går vac-sugn fort. Finns det någon övre temperatur där värmen kan göra skada