0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag var faktiskt ute på två qc pumpar förra veckan....som kunden köpt jula tror jag.....båda två läckte..fantastisk kvalitet må jag säga....
Ja den här Zibrosnubben han ger sig tydligen aldrig när det gäller att framhålla de här skräppumparna med QC-kopplingar. I sak har han väl helt rätt i att det spelar egentligen ingen roll alls när på året eller vid vilken årstid man trycker ihop de här snabbkopplingarna eftersom de här pumparna ändå aldrig kommer ens i närheten av vad en riktig och rekorderlig pump kommer att prestera. Mvh Raffen.
Lyckan ,Då är du nog en av de få som lyckas med detta, men det framgår ju av din signatur Det vanskliga med det du gjorde är att du släppt ut skyddsgasen, i och med att du kapat rören har det kommit in luft, omedelbart startar en oxidering av kopparen som är skadlig för maskinen, detta visar sig kanske först om några år, aldrig omedelbart!Men även där kan man klara sig, om man spolar med Nitrogen löses dessa oxider ut och följer med vakumsugingen ut, precis som de microskåpiska metall spån som blir vid kapningen.MVH/Fidusen
Lyckan, / nikitalord Riktigt Lyckan, korta exponeringar för syre utgör inga problem, värre om en rulle ligger oförseglad i 1 år, ute Nikita,De vanligaste rörlängder är 15, 20, 25 och 50 meters rullar, dessa är fyllda med skyddsgas och förseglade, hos en kylfirma går det kanske 2 - 3 rullar om dagen, beroende på antalet anställda, men det blir aldrig liggande så länge att oxidbildningen orsakar problem.MVH/Fidusen
omedelbart startar en oxidering av kopparen som är skadlig för maskinen, detta visar sig kanske först om några år, aldrig omedelbart!MVH/Fidusen
Lyckan, / nikitalord Riktigt Lyckan, korta exponeringar för syre utgör inga problem, värre om en rulle ligger oförseglad i 1 år, ute
Nisse-Gurra,http://www.kylma.se/Produkter/P/8-Montagemateriel--Ror/Ror/Kylkopparror/Slingor/MVH/Fidusen