0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om nu pumpen går i avfrostning 15 minuter i timmen som det sagts...blir det ju 6 timmar om dygnet som den kyler snarare.. och den kanske skulle gett 3kw per timme då om den sluppit avfrostning.. 6 timmar *3kw är ju 18kw som är missat på ett dygn.Det borde ju märkas...om inte annat...eller?
Det är väl så du gjort med ditt "monster" Apan och då förstår vi också varför du gnäller hela tiden.
Citat från: BosseBus skrivet 26 december 2010, 19:57:31Om nu pumpen går i avfrostning 15 minuter i timmen som det sagts...blir det ju 6 timmar om dygnet som den kyler snarare.. och den kanske skulle gett 3kw per timme då om den sluppit avfrostning.. 6 timmar *3kw är ju 18kw som är missat på ett dygn.Det borde ju märkas...om inte annat...eller?18kWh minus den effekt (14,4kWh) som värmefläkten drar blir 3,6kWh i "vinst" per dygn. Om man nu kan räkna så...?
Jag utgår från att pumpen vet när den ska avfrosta och min erfarenhet är att den var renare från frost när kaminen var inkopplad.Men jag envisas med att skippa en del av spekulationerna eftersom det behövs riktiga mätningar. Testa själva istället.Hur svårt kan det vara?