0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: marma skrivet 07 december 2010, 12:16:23Scanoffice Oy distrubitör för hela Norden även för CanVac. / Marma
Scanoffice Oy distrubitör för hela Norden även för CanVac. / Marma
HejKanske bäst att reda ut allt.När Rickard skapade våran undertavla så stavade han Mitsubishi fel,han hade med ett "H" för mycket,han skrev typ "Mitshubishi".Jag skojade till det lite och skrev att man kan ju lägga till ett "H" i namnet på alla undertavlor,eller ta bort ett "H".Vad detta har med:"ME. -s varning den 05.10.10 med betekningens vara eller icke vara > H< ansågs för LL pumpar.( Tommy J skrev om detta H )"vet jag inte.Rickard har nu tagit bort det extra "H"et som råkade finnas i namnet.Detta är det ända jag skrivit som har med ett "H" att göra,allt annat med t.ex "varningar" här ovan är taget i luften av Marma.Jag har aldrig påstått något av vad personen skriver om detta.Vad beträffar CanVac och Scanoffice så påstår jag bara att CanVac inte tar sina pumpar via Scanoffice.CanVac tar sina pumpar direkt ifrån Mitsubishi,precis som Scanoffice antagligen gör.Det jag reagerade lite på var detta påstående:Citat från: T.Johansson skrivet 08 december 2010, 19:18:54Citat från: marma skrivet 07 december 2010, 12:16:23Scanoffice Oy distrubitör för hela Norden även för CanVac. / MarmaAha, fan va jag har klurat på det där. Men när du säger det så såg jag samma sak när undertavlan var ny.Någon varning känner inte heller jag till men jag vill gärna veta vad det varnas för.../Raptor
Hej marmaDu kan lugn ladda hem den som Raptor skriver.Jag fick den nya manualen/skötselanvisning över den franska modellen.Den är exakt likadan som den vanliga svenska,det som skilljer dom åt är att den Franska modellen kopplas med 28mm koppling/rör.Kommer ej ihåg om det var både kv,vv och till - retur som var 28mm eller enadera bara.Funktionsmässigt tror jag att dom var precis lika,(kan varit något med elpatronerna åxå,är osäker).Anledningen till att den Franska modellen säljs nu är att den Svenska är slut och tillverkas ej längre.När den Franska modellen sedemera tar slut kommer antagligen Raptors modell att börja säljas.Det som satt lite fart på försäljningen på den utfasade ecodanen är väl priset.Z16 kostar som andras 7-9kw:are installerat och färdigt.//Thommy Johansson
Citat från: T.Johansson skrivet 04 december 2010, 11:37:35Hej !Inlägget är intressant att läsa engågng till,kan kopplas till vårt senaste diskositioner.Det betyder att samtliga ÅF i Sverige säljar enbart den Franska modellen oavsätt vilka vägar den kommer in till Sverige ? genom ME.? Rätta mig om jag har fel. Marma _/-
HejFör att reda ut lite frågor i denna tråd!CanVac är Mitsubishi Electrics svenska distributörScanOffice är Mitsubishi Electric finska distributörMitsubishi Electric har även ett ÅF nätverk i SverigeAllt ovan kommer från Mitsubishi Electric (Scandinavian Bransch)H:et förekommer på luft-luft VP och är en Fabriksanpassad norden variant!H:et finns inte på luft-vatten. Alla Luft-vatten är likadana i funktionalitet och prestanda, Svensk som Fransk.Ett parti Franska luft-vattElectric (Scandinavian Bransch)Hoppas att vissa frågetecken klarnaten kom in på svenska marknaden pga. slut i lager hos Mitsubishi !mvhKompressorExperten
Men har haft engång en sko-spår upp till Z16 och denne har även öppnade förpackningen! F..f