0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Det var väldigt tråkigt att höra att felet med styrkorten inte är löst till 100%. Jag kan strö extra salt i såren och säga att jag inte ens har slagit på arbetsbrytaren för elpatronerna. Allt har fungerat mycket bra och den producerar värme och varmvatten utan minsta tendens att tappa effekt (just nu -9,5)Har nu skaffat 20A passkontakter och säkringar så jag är redo för ändå kallare utetemperaturer!/Raptor
Ju kallare det blir desto nöjdare blir jag med min mitsubishi,trodde väl inte den skulle klara såpass fint som den gör vid -9
Citat från: Raptor skrivet 27 november 2010, 18:39:42Det var väldigt tråkigt att höra att felet med styrkorten inte är löst till 100%. Jag kan strö extra salt i såren och säga att jag inte ens har slagit på arbetsbrytaren för elpatronerna. Allt har fungerat mycket bra och den producerar värme och varmvatten utan minsta tendens att tappa effekt (just nu -9,5)Har nu skaffat 20A passkontakter och säkringar så jag är redo för ändå kallare utetemperaturer!/RaptorVad säger elbolaget om du byter passkontakter och säkrar upp till 20A
Uteffekten på flödesbilden stämmer inte pga jag inte vet flödet på cp:n ännuCitat från: tjabba skrivet 27 november 2010, 19:48:05Ju kallare det blir desto nöjdare blir jag med min mitsubishi,trodde väl inte den skulle klara såpass fint som den gör vid -9
Coolt. Du är den ende här som vill ha UPP returen
Citat från: tjabba skrivet 27 november 2010, 19:49:52Uteffekten på flödesbilden stämmer inte pga jag inte vet flödet på cp:n ännuCitat från: tjabba skrivet 27 november 2010, 19:48:05Ju kallare det blir desto nöjdare blir jag med min mitsubishi,trodde väl inte den skulle klara såpass fint som den gör vid -9Du har enriktigt snygg flödesbild. Hur har du gjort den? Rickards logger?/Raptor
Okey tack för det,men vi lämnar det bakom oss.Tror att jag kanske kommit på problemet.I mitt fall så har jag kört med 2st fläktkonkektorer + 2st radiatorer med Z16 + vv förstårs.Fläktkonvektorerna suger ju verkligen ur värmen ur vattnet,från ca 40gr till ca 20gr.Det måste vara så att anl.känner att den aldrig får tillbaka tillräckligt varmt vatten,den strävar efter att få tillbaka ca 7gr under framledningstemp.Men i och med att konvektorerna suger ur värmen så effektivt så kommer det kanske tillbaka ca 28gr och den vill ha 33gr för att veta att beräknad returtemp är uppnådd.När den väl känner att 3tim har gått utan att lyckats komma upp till beräknad returtemp,ja då vill den ju stega in elpatronerna.Nu har jag satt igång flera radiatorer i hopp om att få upp returtempen och problemet bygg bort.Att patronerna startar måste iof vara fel,för jag har via menyerna avakiverat dom.Hoppas på att detta kan vara mitt problem,har ej tänkt så mycket på att det är returtempen den verkar beräkna allt ifrån.//Thommy Johansson
Ansluter mig till den här tråden med, då jag har lite funderingar.Installerade den omnämnda anläggningen sent i somras. Första riktiga kylan börjar komma nu, och jag har reagerat på en sak: Utetemperaturen ligger nu på c:a -10 och vid vv-produktion (ställd på 44/49 start/stopp) så stänger pumpen av sig efter redan ett par minuter o går över på elpatron.När den når stopptemp så startar pumpen o producerar värme till huset igen.Är detta normalt?Har ej upplevt detta någon gång förut, utan först nu när tempen börjar sjunka under-5 ute.