0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Jag har reagerat på att givaren visar ca 1 grad fel ganska konstant. Men värdet från givaren är ju i princip utelufttempen. Den kan inte förändras så mycket under en värmetillverkningscykel. Det enda den kan tillföra är ju utetemp. /Raptor
Ansluter mig till den här tråden med, då jag har lite funderingar.Installerade den omnämnda anläggningen sent i somras. Första riktiga kylan börjar komma nu, och jag har reagerat på en sak: Utetemperaturen ligger nu på c:a -10 och vid vv-produktion (ställd på 44/49 start/stopp) så stänger pumpen av sig efter redan ett par minuter o går över på elpatron.När den når stopptemp så startar pumpen o producerar värme till huset igen.Är detta normalt?Har ej upplevt detta någon gång förut, utan först nu när tempen börjar sjunka under-5 ute.
Skulle kunna vara något i likhet med detta:Du har högt börvärde på vvb.När det blir kallt ute orkar den helt enkelt inte lyfta tempen till den inställda inom rimlig tid.Elpatronerna går till för att hjälpa.Ett glapp på en av elmatningarna gör att reglerdatorn får för låg spänning, och flippar ur.