0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
..tillbaka till bilen,kallstartar jag nu denna bil med 80-90w....likväl så kan inte du heller säga att smygstarten med säkerhet räcker'..så vi kan lämna det..=)..Givetvis måste komponenterna kylas under *drift*..jag vet inte till vilken/vilka pumpar du refererar?
Handlar inte riktigt om det, pratar om att sätta ext termostat på slingorna som bryter vid 0-1+ grad, och pumpen står inte stilla, men hittar ingen bra termostat., inga tips?
... i sk. standby när de är igång fast ingen värme behöver pumpas ut drar de något mer typ 15-20 watt verkar det som.... vad tror du att det kan komma sig
Citat från: Paxmax skrivet 02 april 2010, 02:13:33Citat från: BosseBus skrivet 31 mars 2010, 23:32:26... i sk. standby när de är igång fast ingen värme behöver pumpas ut drar de något mer typ 15-20 watt verkar det som.... vad tror du att det kan komma sigMen vad för slags energimätare mäter du? En billig rackare brukar normalt inte visa rätt när det är så här låga effekter och förmodligen rätt mycket överrtoner.Det är en Eltech PM200. V +/-3%, A+/-3%, VA +/-5% Dist. hos V och A <15%Ne den visar säkert inte rätt, Hur mycket fel tror du den kan visa vid låga effekter då?Jag tolkar dessa siffror som max 5% Ex. 20w kan då vara 21-19w.
Citat från: BosseBus skrivet 31 mars 2010, 23:32:26... i sk. standby när de är igång fast ingen värme behöver pumpas ut drar de något mer typ 15-20 watt verkar det som.... vad tror du att det kan komma sigMen vad för slags energimätare mäter du? En billig rackare brukar normalt inte visa rätt när det är så här låga effekter och förmodligen rätt mycket överrtoner.
Citat från: Raffen skrivet 02 april 2010, 10:31:20Citat från: BosseBus skrivet 02 april 2010, 08:47:47Citat från: Paxmax skrivet 02 april 2010, 02:13:33Citat från: BosseBus skrivet 31 mars 2010, 23:32:26... i sk. standby när de är igång fast ingen värme behöver pumpas ut drar de något mer typ 15-20 watt verkar det som.... vad tror du att det kan komma sigMen vad för slags energimätare mäter du? En billig rackare brukar normalt inte visa rätt när det är så här låga effekter och förmodligen rätt mycket överrtoner.Det är en Eltech PM200. V +/-3%, A+/-3%, VA +/-5% Dist. hos V och A <15%Ne den visar säkert inte rätt, Hur mycket fel tror du den kan visa vid låga effekter då?Jag tolkar dessa siffror som max 5% Ex. 20w kan då vara 21-19w.Hej Bosse! Ja har du en Etech PM 300-mätare så kan jag nästan lova dig att den inte mäter alls rätt när det gäller manöverspänningen på pumpen ivf, har själv provat flera st av mina egna Etechmätare och de är helt ute i pereferin när det gäller ivf manöverspänningen. Själv har jag numera varsina Voltcraft Energy Check 3000 till båda mina pumpar och de visar då ca 6-7 watt i stand by-ström, när jag prövar med några st Etechmätare istället så visar de motsvarande mellan ca 29-31 watt i stand by för mina båda pumpar. Glad Påsk på dig Bosse!!Mvh Raffen.Hej Raffen.Det var ju Eltech PM200. som jag har, har du redan smakat av påskens drycker? Glad påsk.
Citat från: BosseBus skrivet 02 april 2010, 08:47:47Citat från: Paxmax skrivet 02 april 2010, 02:13:33Citat från: BosseBus skrivet 31 mars 2010, 23:32:26... i sk. standby när de är igång fast ingen värme behöver pumpas ut drar de något mer typ 15-20 watt verkar det som.... vad tror du att det kan komma sigMen vad för slags energimätare mäter du? En billig rackare brukar normalt inte visa rätt när det är så här låga effekter och förmodligen rätt mycket överrtoner.Det är en Eltech PM200. V +/-3%, A+/-3%, VA +/-5% Dist. hos V och A <15%Ne den visar säkert inte rätt, Hur mycket fel tror du den kan visa vid låga effekter då?Jag tolkar dessa siffror som max 5% Ex. 20w kan då vara 21-19w.Hej Bosse! Ja har du en Etech PM 300-mätare så kan jag nästan lova dig att den inte mäter alls rätt när det gäller manöverspänningen på pumpen ivf, har själv provat flera st av mina egna Etechmätare och de är helt ute i pereferin när det gäller ivf manöverspänningen. Själv har jag numera varsina Voltcraft Energy Check 3000 till båda mina pumpar och de visar då ca 6-7 watt i stand by-ström, när jag prövar med några st Etechmätare istället så visar de motsvarande mellan ca 29-31 watt i stand by för mina båda pumpar. Glad Påsk på dig Bosse!!Mvh Raffen.