0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det är inte lätt att välja värmepump särskilt när man köper en för första gången.Man ser dessa maskiner med fläktar och grejer, som ser ut att kunna värma vad som helst.Man tittar på sin lilla kupéfläkt och jämför med detta nya åbäke man köpt för ett antal tusenlappar, så säger i alla fall min hjärna att här snackar vi kapacitet..Nu är det ingen lek längre nu är det allvar.De monteras efter noga funderingar av placering kollar upp div forum, de ska ha 10-16 amp säkringar så man fattar ju att här är det på reaktor nivå. OK när allt är klart så backar man bakåt trycker på fjärren och förväntas nästan blåsa bort av den hetta som förväntas komma..Men va händer jo det kommer lite värme efter en stund som upplevs som någon dålig kupévärmare... å då tänker man jaha...ok, så mycket anordningar för det där lilla..Där känner man sig lite blåst....Så kände jag mig.
Att få någon annan att mäta är det bästa ThumbsupDå du håller på och jämför COP värden i andra trådar trodde jag du gjorde detta i eget intresse bara för mer eller mindre för skojs skull Du får skaffa elradiatorer, då slipper du avfrostningar
Citat från: BosseBus skrivet 04 mars 2010, 10:30:56Ja det är inte lätt att välja värmepump särskilt när man köper en för första gången.Man ser dessa maskiner med fläktar och grejer, som ser ut att kunna värma vad som helst.Man tittar på sin lilla kupéfläkt och jämför med detta nya åbäke man köpt för ett antal tusenlappar, så säger i alla fall min hjärna att här snackar vi kapacitet..Nu är det ingen lek längre nu är det allvar.De monteras efter noga funderingar av placering kollar upp div forum, de ska ha 10-16 amp säkringar så man fattar ju att här är det på reaktor nivå. OK när allt är klart så backar man bakåt trycker på fjärren och förväntas nästan blåsa bort av den hetta som förväntas komma..Men va händer jo det kommer lite värme efter en stund som upplevs som någon dålig kupévärmare... å då tänker man jaha...ok, så mycket anordningar för det där lilla..Där känner man sig lite blåst....Så kände jag mig.Och ändå är du helt säker på att du köpte rätt modell ? var det inte du som propagerade för att man skulle köpa det billigaste utan lull-lull....eftersom enbart lull-lullen skillde mellan de dyra och de billiga ? Personligen anser jag att M.E-FD är det som gäller just nu
Inser att det blir en ganska lång tråd och tjafsa med dig om on/off FD modellerna jämfört med Toshiba.Jag har haft RAS13SKVP uppsatt hos mig och nu sitter det en FD35 så jag har ganska bra koll på dessa 2 modeller.