0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fujitsu monstret blåser rätt ner i golvet, Toshiban fläktar så till den milda grad att till och med kaminen nästan slocknar. Mitsubishin bara går och går likt en kort japanes i kimono.Man blir ju inte ett dugg klokare på detta forumet. H16 Panasonic har väl bättrat sig eller skall dom börja göra grymma VHS igen? Coolix med någon form av ormkoppling med en handske som skulle få Ingo att backa. Vad skall en vanlig dödlig välja som vill ha en luftvärmepump som sparar pengar?
Att inverterpumpar är bättre än en On/Off pump när den funkar är ett annat exempel men när kortet gått sönder i utedelen på invertern levererar den ingen värme alls. I On/Off pumpens utedel finns inget elektronikkort så den levererar hela tiden och är därmed kanske effektivare ändå i praktiken. Går elektronikkorten sönder då? Javisst, självklart sämre plats att sätta känslig elektronik av låg kvalitet än i en utedel är svårt att hitta, kyla fukt vibrationer osv. Byts det mycket kort frågar någon? Ring ngn stor installatör och fråga hur lång tid du får vänta på ett servicebesök med kortbyte får du besked. Flera stora märken har nu BRIST eller slut på elektronikkort till utedelar. Eller kolla Folksams statistik för utbytta försäkringsersatta elektronikkort så går det att bli mörkrädd! (dessutom ersätts en massa kort i egen regi av återförsäljarna enl konsumentskyddslagen)[/quotBrist eller slut på elektronikkort? vad är det för skitsnack?är folksams statestik fakta eller statestik?.....en fråga
Citat från: Northkingen skrivet 03 mars 2010, 18:03:52Citat från: kluven skrivet 02 mars 2010, 23:02:08Fujitsu monstret blåser rätt ner i golvet, Toshiban fläktar så till den milda grad att till och med kaminen nästan slocknar. Mitsubishin bara går och går likt en kort japanes i kimono.Man blir ju inte ett dugg klokare på detta forumet. H16 Panasonic har väl bättrat sig eller skall dom börja göra grymma VHS igen? Coolix med någon form av ormkoppling med en handske som skulle få Ingo att backa. Vad skall en vanlig dödlig välja som vill ha en luftvärmepump som sparar pengar? Tror bara att jag har sett 1 person på detta forum som klagat på Nocrian...... så jag tolkar det som att alla övriga som har en Nocria är tämligen nöjda.//KristerLäste på Polarpumpen.seStarkast på marknadenFujitsu Nocria Arctic AWYZ 14 LBC är kärnkraftverket på över 9kW Äntligen finns det egna kärnkraftverk, vad gör man av avfallet?
Citat från: kluven skrivet 02 mars 2010, 23:02:08Fujitsu monstret blåser rätt ner i golvet, Toshiban fläktar så till den milda grad att till och med kaminen nästan slocknar. Mitsubishin bara går och går likt en kort japanes i kimono.Man blir ju inte ett dugg klokare på detta forumet. H16 Panasonic har väl bättrat sig eller skall dom börja göra grymma VHS igen? Coolix med någon form av ormkoppling med en handske som skulle få Ingo att backa. Vad skall en vanlig dödlig välja som vill ha en luftvärmepump som sparar pengar? Tror bara att jag har sett 1 person på detta forum som klagat på Nocrian...... så jag tolkar det som att alla övriga som har en Nocria är tämligen nöjda.//Krister
Citat från: BosseBus skrivet 03 mars 2010, 18:17:43Citat från: Northkingen skrivet 03 mars 2010, 18:03:52Citat från: kluven skrivet 02 mars 2010, 23:02:08Fujitsu monstret blåser rätt ner i golvet, Toshiban fläktar så till den milda grad att till och med kaminen nästan slocknar. Mitsubishin bara går och går likt en kort japanes i kimono.Man blir ju inte ett dugg klokare på detta forumet. H16 Panasonic har väl bättrat sig eller skall dom börja göra grymma VHS igen? Coolix med någon form av ormkoppling med en handske som skulle få Ingo att backa. Vad skall en vanlig dödlig välja som vill ha en luftvärmepump som sparar pengar? Tror bara att jag har sett 1 person på detta forum som klagat på Nocrian...... så jag tolkar det som att alla övriga som har en Nocria är tämligen nöjda.//KristerLäste på Polarpumpen.seStarkast på marknadenFujitsu Nocria Arctic AWYZ 14 LBC är kärnkraftverket på över 9kW Äntligen finns det egna kärnkraftverk, vad gör man av avfallet? Hehe för min del får du gärna skicka det till Umeå...... //Krister
Prova med Åvc! Monstret och kärnkraftverk, haha..Så att en bil med 1000hk är bäst då??Undrar bara, vad är det ni inte fattar?? Kom hit och visa då! Skållhett i hallen och värmen blir kvar där! Kör bordsfläkt dom suger svalare luft från köket och pressar tillbaka till pumpen, spelar ingen roll hur vingen ställs! Men.. Funkade jäkligt bra med vingen rakt ut på dessa andra pumparna.Dörrarna är målade för 2 år sedan, sen " kärnkraftverket" började blåsa så börjar målande krympa på dörrarna pga av värmen i hallen! Dörrarna skall ändå kastas, nödlösning att måla dem.Och jag vill att denna pump skall funka, utan modifikationer! Och haka lös vingar och motorer och tjafsa! Sen när den är avstängd så stänger den ej, samt garantier ej gäller.Sen alldeles för täta avfrostningar, och isar igen totalt, gallret på baksidan har sprängt sönder pga isen och bynglat förångaren.Har aldrig varit med om värmepump som isat på sig, detta är 4'de pumpen, men är väl likadant där, måste väl modifieras där också, sätta in en till värmekabel med termostater mm..Jag är inte nöjd med detta, kanske ni skulle vara?/A.