0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilken pump är bäst mot strömspikar?
Citat från: Raffen skrivet 04 mars 2010, 21:12:12Tjenare BosseBus! Många kontakter?? Jag tänkte närmast på pumparna jag, och där har jag personligen bara 1 st jordad kontakt till vardera pumpen, och på sommaren när åskvädren brukar vara vanligast så har man ju normalt alltid pumparna helt avstängda och den jordade kontakten givetvis urdragen, och framförallt om man inte är hemma naturligtvis. Sen om man ibland använder pumpen på sommaren till att köra AC med så får man ju vackert sätta i kontakten igen och starta upp pumpen. Mvh Raffen. Ja det är samma här en kontakt per pump, men det finns ju lite annat än värmepumpar, fast de är ju inte lika roliga att prata om.Tänkte om det fanns nått vettigt skydd på ingående ström i huset för att ta en del.. i vart fall.Jordfelsbrytare gör väl ingen nytta ?
Tjenare BosseBus! Många kontakter?? Jag tänkte närmast på pumparna jag, och där har jag personligen bara 1 st jordad kontakt till vardera pumpen, och på sommaren när åskvädren brukar vara vanligast så har man ju normalt alltid pumparna helt avstängda och den jordade kontakten givetvis urdragen, och framförallt om man inte är hemma naturligtvis. Sen om man ibland använder pumpen på sommaren till att köra AC med så får man ju vackert sätta i kontakten igen och starta upp pumpen. Mvh Raffen.