0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Verkar vara många som är missnöjda med nocrian här?Själv har jag aldrig haft något problem med varken avfrostningen eller is i tråget.Och då har det ändå varit varierande väder allt från några minus på dagen till 25 minus på kvällen, snödrev som blåst rakt in osv.Enda jag haft problem med är all den is som bildas under pumpen av avfrostningsvattnet, så man har fått stå och hacka när det blivit för mycket.Något som man måste fixa innan nästa säsong pumpen ska gå.Och du Apan hur lång är din hall du har pumpen i?Jag har själv min pump i en rätt trång hall ca 2m bredd och 5 m lång, sen blir det mer öppen planlösning.Visst jag har ca 23- 24 grader i hallen men ändå i restan av huset så orkar pumpen värma til 22 grader och i rummet längst bort ca 21.Nu vet jag ju inte hur du har det hemma men ha du kollat hur självdraget är? så att värmen dras ut från hallen istället för att tryckas tillbaka?Även om pumpen kan blåsa bra så suger den ju även luft bra, så har man inget drag som hjälper till kan nog värmen ha svårt att ta sig iväg.mvh mcrave