0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Anledningen till att ha ett relativt tätt tråg,måste vara att säkra luftströmmen genomförångaren,alltså mesta möjliga luft genom lamellerna för så mycket energiupptag som möjligt.
Håller med, Nocrian är inte så långt framme, finns tillverkare som tydligen har mer eller mindre utan tråg, sen avfrostningen på Nocrian är ett annat kapitel, även vingen..Effekten är enda +
Citat från: Apan skrivet 23 februari 2010, 18:51:33Håller med, Nocrian är inte så långt framme, finns tillverkare som tydligen har mer eller mindre utan tråg, sen avfrostningen på Nocrian är ett annat kapitel, även vingen..Effekten är enda +Med tanke på alla inlägg om hur usel nocria pumpen är så borde du väl rimligtvis försöka få den utbytt om den inte fungerar som den skall, måndagsex. finns väl överallt.Eller så måste du ha fel planlösning på kåken, bo på fel ställe som inte passar för denna pump, o det säger mer om hur du valde pump än om pumpen i sig om det nu finns bättre och effektivare?, eller?
Jag brukar inte hålla med Apan precis men i detta fall har han rätt Nocria pumpen har bara ett hål för avfrostning vilket inte är helt bra en vinter som den här......... så att kalla den artic version genom att lägga en värmekabel i botten tycker iaf inte jag är en bra lösning.
Citat från: Nisse-Gurra skrivet 24 februari 2010, 06:54:48Jag brukar inte hålla med Apan precis men i detta fall har han rätt Nocria pumpen har bara ett hål för avfrostning vilket inte är helt bra en vinter som den här......... så att kalla den artic version genom att lägga en värmekabel i botten tycker iaf inte jag är en bra lösning.Vad behövs mer? Ett hål räcker. Bara att sätta drainpipen i och leda vidare. Jag förstår inte problemet?//Thomas
Hej,jo problemet är att(där jag bor)så har det varit under-20 en längre tid plus att det blåst kraftigt och då verkar det som om trågvärmen inte räcker till pga.kyleffekten som uppstår vid denna kyla/vind kombination. Det vatten som skall rinna ur hålet bildar is ganska fort så till slut stannar vattnet i tråget och sen byggs ju isen på inne i tråget det var därför jag frågade om det var nån som visste om tråget var viktigt ochg så verkar det ju vara. Jag får väl göra den strömlösa och hälla skollhett vatten i tråget så försvinner väl isen men jag vill inte påstå att det är GNÄLL över en undermålig konstruktion om den nu ska kallas för Arctic version,rätta mig gärna om jag är ute och cyklar, //Rolle