0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, jag kör laddpumpen kopplad via LVP. Laddpumpen går ett tag innan för att kolla vattentempen men jag tror inte att den går tillräckligt länge för tempen i givarna hann inte gå upp till 50 grader som pannan hade innan kompressorn startade. Så problemet ligger nog i det du skriver FRJO.
Citat från: FRJO skrivet 05 september 2010, 23:09:50jag har 190 liter + beredare på 100L så jag har ganska mycket mer vatten än du har. Tror den går ca 15- 20 min som kortast på sommarn för att höja från 38-45 i returtempOk, det är betydligt längre drifttid. När jag startade VP första gången så höjde den ifrån 20 till 52 grader på ca 38 minuter. Shuntade lite ljummet vatten ut till elementen samtidigt. FRJO, när du har 45 i returtemp, hur varmt blir det i din panna då?Kort gångtid ser jag inte som så problematiskt, värre är det med många starter. Om man skulle stänga av sin VP under en längre tid i väntan på kallare väder, behöver man då värma kompressorn i 6-8 timmar innan man startar upp den?
jag har 190 liter + beredare på 100L så jag har ganska mycket mer vatten än du har. Tror den går ca 15- 20 min som kortast på sommarn för att höja från 38-45 i returtemp