0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Läste lite i din tråd Schnyggve, vilken osis du verkar ha haft med din pump. Har börjat exprimentera lite. Har satt ner panntemperatuen och ny stänger oljebrännaren av när pannan nått 50 grader. Ute pendlar det mellan -12 och -15 och det verkar gå bra att få ut tillräckligt varmt vatten till elementen för att det ska vara varmt innomhus. Nu har jag haft pannan inställd så sedan lunch, får se imorgon bitti hur temperaturen i huset är. Nu har jag +19,3 grader och shunten är något över mitten läget, kanske 70-75% eller så.Bifogar ett par bilder ifrån pannrummet. På ena bilden finns en rak rörbit strax efter cirkulationspumpen och innan pannan. Är det där jag kopplar in varmvattnet ifrån VP eller finns det någon direkt ingång in i pannan? Tänkte använda mig av någon typ av T-koppling om det är möjligt.Cirkulationspumpen är idag inställd på lägsta farten (3-lägen). Ska jag göra något åt cirkulationspumpen efter att jag kopplat in VP eller ska den vara konfigurerad som förr?Undrar också vart jag kopplar in för att leda ut det "kalla" vattnet till VP?