0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 20:14:00Hej Dogge! Ja nu håller jag nog inte med dig om detta alls förstås! Frågan är väl då var BosseBus har fått siffrorna ifrån när det gäller hans exempel här?? Eller har jag missat något i alla inlägg här kanske?? Mvh Raffen.Hej RaffenFlesta siffrorna har jag räknat fram själv, ang T-pumpen så är det ifrån energimyndigheten.Får gärna kommentera..Mvh BB
Hej Dogge! Ja nu håller jag nog inte med dig om detta alls förstås! Frågan är väl då var BosseBus har fått siffrorna ifrån när det gäller hans exempel här?? Eller har jag missat något i alla inlägg här kanske?? Mvh Raffen.
Citat från: ztrindberg skrivet 17 mars 2010, 20:19:26Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 20:14:00Hej Dogge! Ja nu håller jag nog inte med dig om detta alls förstås! Frågan är väl då var BosseBus har fått siffrorna ifrån när det gäller hans exempel här?? Eller har jag missat något i alla inlägg här kanske?? Mvh Raffen.Ha ha BosseBus kanske har fått tips från dig hur man hittar på saker? Eller så är det, hör och häpna, riktiga siffror......Som du själv starkt framför hela tiden så behöver man INTE redovisa någon källa för sina siffror och påståenden, det är du ju levande bevis för själv så jag förstår inte hur just du har mage att ens ifrågasätta någon annan när du själv inte bidrar.Hej Ztrindberg! Ja jag tycker verkligen att du är en skön lirare du Ztrindberg. Thumbsup För att inte tala om så mkt bra saker som du hela tiden tillför till forumet och de resp trådarna här, du är alltså som jag ser det en riktig tillgång för forumet så fortsätt gärna så här du. Thumbsup ThumbsupMvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 20:14:00Hej Dogge! Ja nu håller jag nog inte med dig om detta alls förstås! Frågan är väl då var BosseBus har fått siffrorna ifrån när det gäller hans exempel här?? Eller har jag missat något i alla inlägg här kanske?? Mvh Raffen.Ha ha BosseBus kanske har fått tips från dig hur man hittar på saker? Eller så är det, hör och häpna, riktiga siffror......Som du själv starkt framför hela tiden så behöver man INTE redovisa någon källa för sina siffror och påståenden, det är du ju levande bevis för själv så jag förstår inte hur just du har mage att ens ifrågasätta någon annan när du själv inte bidrar.
Citat från: Puttepj skrivet 17 mars 2010, 20:33:11Jag är övertygad om att chips & popcornförsäljningen gått upp avsevärt, pga den här tråden./putteChips och popcorn är för småungar, öl å kaffe...är det som gäller..
Jag är övertygad om att chips & popcornförsäljningen gått upp avsevärt, pga den här tråden./putte
Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 20:29:30Citat från: ztrindberg skrivet 17 mars 2010, 20:19:26Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 20:14:00Hej Dogge! Ja nu håller jag nog inte med dig om detta alls förstås! Frågan är väl då var BosseBus har fått siffrorna ifrån när det gäller hans exempel här?? Eller har jag missat något i alla inlägg här kanske?? Mvh Raffen.Ha ha BosseBus kanske har fått tips från dig hur man hittar på saker? Eller så är det, hör och häpna, riktiga siffror......Som du själv starkt framför hela tiden så behöver man INTE redovisa någon källa för sina siffror och påståenden, det är du ju levande bevis för själv så jag förstår inte hur just du har mage att ens ifrågasätta någon annan när du själv inte bidrar.Hej Ztrindberg! Ja jag tycker verkligen att du är en skön lirare du Ztrindberg. Thumbsup För att inte tala om så mkt bra saker som du hela tiden tillför till forumet och de resp trådarna här, du är alltså som jag ser det en riktig tillgång för forumet så fortsätt gärna så här du. Thumbsup ThumbsupMvh Raffen.Tack du är inte så dum du heller ibland. Vissa trådar tillför du en hel del, tyvärr sänker du dig alltför ofta till att bete dig tokigt som i den här tråden. man ska inte förakta andra människor.Men alla lär sig med tiden.
Citat från: BosseBus skrivet 17 mars 2010, 20:35:41Citat från: Puttepj skrivet 17 mars 2010, 20:33:11Jag är övertygad om att chips & popcornförsäljningen gått upp avsevärt, pga den här tråden./putteChips och popcorn är för småungar, öl å kaffe...är det som gäller.. Nja med nivån här så är det nog chips och popcorn heheKlockrent Putte Thumbsup
R22 ConnectedLeakage/Effusion Rating <0.1 oz./yr.
Ska vi enas om att Quick Connect kopplingen är det bästa som hänt mänskligheten (spec för händigt folk) sedan internet uppfanns?
det läcker mer med de nya HFC gaserna då de har mindre molekyler, men det är ändå inget stort läckage, om vi nu antar att teori och praktik är detsamma, vilket det sällan är, så vissa kopplingar kanske inte läcker mer än så, men en del av dom läcker betydligt mer, det vet jag då jag hållt på med fomapumpar och varannan reparation innebar läckande kopplingar, dock berodde det mest på felaktig montering som sneddragna gänger, ej åtdraget osv.. och sen dessa r407c pumpar från foma som hade snabbkopplingarna gängade utanpå de vanliga 3-vägsventilerna, där var det många skarvar som kunde läcka vilket de gör.. på dom så tog jag väck snabbkopplingarna och konade rören istället.
Citat från: Oskar P. skrivet 17 mars 2010, 22:57:47det läcker mer med de nya HFC gaserna då de har mindre molekyler, men det är ändå inget stort läckage, om vi nu antar att teori och praktik är detsamma, vilket det sällan är, så vissa kopplingar kanske inte läcker mer än så, men en del av dom läcker betydligt mer, det vet jag då jag hållt på med fomapumpar och varannan reparation innebar läckande kopplingar, dock berodde det mest på felaktig montering som sneddragna gänger, ej åtdraget osv.. och sen dessa r407c pumpar från foma som hade snabbkopplingarna gängade utanpå de vanliga 3-vägsventilerna, där var det många skarvar som kunde läcka vilket de gör.. på dom så tog jag väck snabbkopplingarna och konade rören istället.Så den stora risken för handhavandefel är det som är QC:s akilleshäll?Eller är det fabriksslarv?