0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 16:43:17Ja men va bra tycker jag. Då har ni ju lite marginaler om något skulle hända med pumparna iaf till skillnad från t.ex Appliance, Zibro m.fl som endast har 1 års garanti nämligen.Mvh Raffen.JAg måste tyvärr rätta dig på den punkten Raffen.Zibro (som jag har för mig är en del av Appliance ASA) har 2 års garanti på hela sitt sortimentScrolla ner under bilden på sista raden innan länkarna står det Citera Våra produkter har ett fördelaktigt pris, är lätta att använda och levereras med 2 års garanti. http://www.zibro.com/Sweden/se_Contentpages/se_Airco.htmNu vet jag att jag själv var OT men kan vi inte försöka diskutera QC kopplingarna i stället som tråden faktiskt handlar om?Det enda konstruktiva som kommit fram är länken som Sfinxen lade upp till Parker så man såg hur en QC var uppbygd.
Ja men va bra tycker jag. Då har ni ju lite marginaler om något skulle hända med pumparna iaf till skillnad från t.ex Appliance, Zibro m.fl som endast har 1 års garanti nämligen.Mvh Raffen.
Våra produkter har ett fördelaktigt pris, är lätta att använda och levereras med 2 års garanti.
Jämförelse Toshiba Polar RAS-16SKVP-ND/ CoolixJSR3-12HRN1-QCVid 50% delast vid +7 vilket är medeltempen cirka..kanske inte i år..T drar 452w ger 2,4kwh C drar629w för att ge 2,4kwhAlltså skillnad 177 watt/hOm man då leker med tanken att det är +7 i 250 dagar om året och att värmebehovet är 2,4 kw/h Då drar T 2712kw C drar 3774kw så där ser man ju att T drar mindre, detta gäller ju då vid +7 blir det kallare så blir skillnaden mindre..Om nu elpriset som det inte är någon ordning på att vi antar att det kostar 1kr/kwhDå blir ju C ca 1000 kr dyrare att köra med per år än TAnta också att vi gett 5000 för C och att T monterat och klart kostat 20000.Då tar det 15 år innan man börjar tjäna in nått på T.EN liten tankeställare kanske...T=Toshiba C= CoolixNågra vettiga kommentarer?
Citat från: doggydoggen skrivet 17 mars 2010, 17:20:20Citat från: MGKea skrivet 17 mars 2010, 16:59:43Citat från: doggydoggen skrivet 17 mars 2010, 16:52:27Ja det håller jag med om,men när man läser deras garanti avtal så står det såhär..dvs vi prakticerar konsumentköplagen?Var hittar du den?Man är nog lite knäpp som orkar engagera sig..=)Precis pratat med huvudkontoret på jula..jag frågade om det var 3 års garanti..Nej sa han..1 års garanti sedan går det över till reklamationsgaranti enligt konsumentköplagen..han sa då att det är upp till köparen att påvisa att felet uppkommit vid köpestillfället.dvs 1 års garanti övergår till 2 års Reklamationsgaranti,lite fult av jula faktiskt../DogerOk. Jag fick ett mail från Jula där de säger 3år. Tror på dig. Det var inte glasklart innan frågade heller... Det blir nopg till att be och få se ett garantibevis med villkor.
Citat från: MGKea skrivet 17 mars 2010, 16:59:43Citat från: doggydoggen skrivet 17 mars 2010, 16:52:27Ja det håller jag med om,men när man läser deras garanti avtal så står det såhär..dvs vi prakticerar konsumentköplagen?Var hittar du den?Man är nog lite knäpp som orkar engagera sig..=)Precis pratat med huvudkontoret på jula..jag frågade om det var 3 års garanti..Nej sa han..1 års garanti sedan går det över till reklamationsgaranti enligt konsumentköplagen..han sa då att det är upp till köparen att påvisa att felet uppkommit vid köpestillfället.dvs 1 års garanti övergår till 2 års Reklamationsgaranti,lite fult av jula faktiskt../Doger
Citat från: doggydoggen skrivet 17 mars 2010, 16:52:27Ja det håller jag med om,men när man läser deras garanti avtal så står det såhär..dvs vi prakticerar konsumentköplagen?Var hittar du den?
Ja det håller jag med om,men när man läser deras garanti avtal så står det såhär..dvs vi prakticerar konsumentköplagen?
Citat från: MGKea skrivet 17 mars 2010, 19:25:01Citat från: BosseBus skrivet 17 mars 2010, 19:14:31Jämförelse Toshiba Polar RAS-16SKVP-ND/ CoolixJSR3-12HRN1-QCVid 50% delast vid +7 vilket är medeltempen cirka..kanske inte i år..T drar 452w ger 2,4kwh C drar629w för att ge 2,4kwhAlltså skillnad 177 watt/hOm man då leker med tanken att det är +7 i 250 dagar om året och att värmebehovet är 2,4 kw/h Då drar T 2712kw C drar 3774kw så där ser man ju att T drar mindre, detta gäller ju då vid +7 blir det kallare så blir skillnaden mindre..Om nu elpriset som det inte är någon ordning på att vi antar att det kostar 1kr/kwhDå blir ju C ca 1000 kr dyrare att köra med per år än TAnta också att vi gett 5000 för C och att T monterat och klart kostat 20000.Då tar det 15 år innan man börjar tjäna in nått på T.EN liten tankeställare kanske...T=Toshiba C= CoolixNågra vettiga kommentarer?Förklara gärna hur du snittar 208Watt som du nämner. Var det en vettig kommentar...?Se gärna min signaturSignatur:Hellre en färdig och komplett pump än en dyr okomplett byggsats från Toshiba.240m2, 2st Coolix (2KW) 1st moddad Vedpanna-luft(80KW) vid utblås 140 c. 2500M3/H. 1st olje/el element 1KW, 86 ton värmemagasin/betong
Citat från: BosseBus skrivet 17 mars 2010, 19:14:31Jämförelse Toshiba Polar RAS-16SKVP-ND/ CoolixJSR3-12HRN1-QCVid 50% delast vid +7 vilket är medeltempen cirka..kanske inte i år..T drar 452w ger 2,4kwh C drar629w för att ge 2,4kwhAlltså skillnad 177 watt/hOm man då leker med tanken att det är +7 i 250 dagar om året och att värmebehovet är 2,4 kw/h Då drar T 2712kw C drar 3774kw så där ser man ju att T drar mindre, detta gäller ju då vid +7 blir det kallare så blir skillnaden mindre..Om nu elpriset som det inte är någon ordning på att vi antar att det kostar 1kr/kwhDå blir ju C ca 1000 kr dyrare att köra med per år än TAnta också att vi gett 5000 för C och att T monterat och klart kostat 20000.Då tar det 15 år innan man börjar tjäna in nått på T.EN liten tankeställare kanske...T=Toshiba C= CoolixNågra vettiga kommentarer?Förklara gärna hur du snittar 208Watt som du nämner.
Det står ju på Julas lapp som medföljer 3-års garanti, den kan man ju ha som bevis om inte annat. Garanti är ju sjukt mycket bättre än reklamationsrätt.Zibro lämnar två års garanti enligt förpackningen, har inte öppnat än. Men det är återförsäljaren som bestämmer garantin i det här fallet och vill inte dom får man vända sig till Zibro i det här fallet . Något sådant blir det.
Hej Hokanp! Menar du att de resp försäljningsställena annonserar om 1 års garanti när det i verkligheten skulle vara 2 år?? Varför gör de på det sättet isf menar du?? Mvh Raffen.
Hej Dogge! Ja nu håller jag nog inte med dig om detta alls förstås! Frågan är väl då var BosseBus har fått siffrorna ifrån när det gäller hans exempel här?? Eller har jag missat något i alla inlägg här kanske?? Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 20:14:00Hej Dogge! Ja nu håller jag nog inte med dig om detta alls förstås! Frågan är väl då var BosseBus har fått siffrorna ifrån när det gäller hans exempel här?? Eller har jag missat något i alla inlägg här kanske?? Mvh Raffen.Ha ha BosseBus kanske har fått tips från dig hur man hittar på saker? Eller så är det, hör och häpna, riktiga siffror......Som du själv starkt framför hela tiden så behöver man INTE redovisa någon källa för sina siffror och påståenden, det är du ju levande bevis för själv så jag förstår inte hur just du har mage att ens ifrågasätta någon annan när du själv inte bidrar.