0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ja det var väldigt vad det avkrävs en massa fakta och ev källhänvisningar av mig när det gäller de här QC-kopplingarna kontra kinapumparna bara för att jag har medelat min uppfattning om dessa. Vore det inte bättre att ni avkrävde lite fakta från de här tillverkarna av både pumparna och QC-kopplingarna istället tycker jag?? Eller varför lämnar man t.ex bara 1 års garanti på dessa?? Om nu pumparna skulle vara så väldigt bra som en del påstår här så finns det väl ingen anledning att bara lämna 1 års garanti när det minsta man borde kräva är väl ändå minst 2 års garanti (ivf på materialet). Personligen så tycker jag inte att man skall nöja sig med mindre än 5 års helgaranti på rubbet när man anskaffar pump. Och om de här QC-kopplingarna nu är så täta och bra som många säger här så vore det väl en smal sak att lämna t.ex 5 års garanti på pumpens, rörens och snabbkopplingens täthet när det gäller gasen då ivf.Självklart så har jag källor för en hel del av mina påståenden här som är mkt väl insatta och kunniga inom området, så allt jag säger/har sagt här är inte bara min egen personliga uppfattning alltså, men sen är det en helt annan sak om man kan röja sina källor eller inte, och är det då lite känsliga ärenden med vissa verksamheter eller alt ekonomiska intressen bakom så kan man ju definitivt inte avslöja sina källor naturligtvis. Det är ju samma sak om man som enskild person får reda på något i fullt förtroende från annan person så kan man ju inte gärna heller avslöja eller röja den personen.Det är precis samma sak som när jag fick reda på (också i förtroende) av en mkt tekniskt insatt person när det gäller luftvärmepumpar att ME testar sina pumpar hos Energimyndigheten med urkopplad effektbegränsning, för att bara nämna ett annat exempel här då. Sen kan jag väl delvis hålla med Hokanp här i hans inlägg att tar man isär och sätter ihop en QC-koppling ytterligare en gång så ökar givetvis risken ännu mer för läckage (för varje gång) och förkortar därmed ytterligare den tid som kopplingen håller tätt. Däremot så finns det inen större potential i det han säger att kopplingen skall hålla i utan vidare 10 år, för då är det väl ännu märkligare isf att man bara har 1 års garanti på rubbet när det isf vore en smal sak att lämna t.ex 5 års täthetsgaranti. Mvh Raffen.
Hej Hokanp! Ja det klart att bär man sig allt för illa åt i sina inlägg så får man dem raderade eller rättare sagt bortmodererade av Rickard naturligtvis, och det tycker jag är bra. Thumbsup Sen tycker jag väl kanske att han egentligen borde moderera ännu mkt hårdare på vissa av er här i skräppumpsdelen som i huvudsak sysslar med rena personangrepp istället för att kunna föra en mogen och vuxen dialog, men det kanske kommer får vi hoppas. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 12 mars 2010, 12:19:34Hej Hokanp! Ja det klart att bär man sig allt för illa åt i sina inlägg så får man dem raderade eller rättare sagt bortmodererade av Rickard naturligtvis, och det tycker jag är bra. Thumbsup Sen tycker jag väl kanske att han egentligen borde moderera ännu mkt hårdare på vissa av er här i skräppumpsdelen som i huvudsak sysslar med rena personangrepp istället för att kunna föra en mogen och vuxen dialog, men det kanske kommer får vi hoppas. Mvh Raffen.Hej RaffenPersonagreppen är du fullt ut grund för så eftersom du fortsätter i samma tråd utan att komma med något fakta ställer jag om mina frågor till dig:Raffen. VAD GRUNDAR DU dina påståenden om QC-kopplingarna på?Är det någon du känner?Har du läst det någonstans? lägg gärna in något litet bevis eller peka på ett enda litet fakta som går att belägga.Jag tror att du är så långt från kunnig i det här området som någon människa kan vara och det absolut värsta är att du inte verkar kunna inse det själv.Gör så här. Tryck på knappen svara och lägg nu för en gång skull in ett inlägg som visar att du har ett uns sanning bakom ryggen.Det vanliga är 1-3 år, i vissa enstaka fall längre, Kom igen. Håll oss inte i ovisshet längre./putte
Citat från: Puttepj skrivet 12 mars 2010, 12:25:49Citat från: Raffen skrivet 12 mars 2010, 12:19:34Hej Hokanp! Ja det klart att bär man sig allt för illa åt i sina inlägg så får man dem raderade eller rättare sagt bortmodererade av Rickard naturligtvis, och det tycker jag är bra. Thumbsup Sen tycker jag väl kanske att han egentligen borde moderera ännu mkt hårdare på vissa av er här i skräppumpsdelen som i huvudsak sysslar med rena personangrepp istället för att kunna föra en mogen och vuxen dialog, men det kanske kommer får vi hoppas. Mvh Raffen.Hej RaffenPersonagreppen är du fullt ut grund för så eftersom du fortsätter i samma tråd utan att komma med något fakta ställer jag om mina frågor till dig:Raffen. VAD GRUNDAR DU dina påståenden om QC-kopplingarna på?Är det någon du känner?Har du läst det någonstans? lägg gärna in något litet bevis eller peka på ett enda litet fakta som går att belägga.Jag tror att du är så långt från kunnig i det här området som någon människa kan vara och det absolut värsta är att du inte verkar kunna inse det själv.Gör så här. Tryck på knappen svara och lägg nu för en gång skull in ett inlägg som visar att du har ett uns sanning bakom ryggen.Det vanliga är 1-3 år, i vissa enstaka fall längre, Kom igen. Håll oss inte i ovisshet längre./putteHej Putte! Ja nu förstår jag inte riktigt vad du menar här när du säger att jag själv skulle vara grunden till att jag utsätts för rena personangreppen från er sida?? Menar du att jag skulle ha utsatt er för några personangrepp då eller?? Och att ni på så sätt skulle ge igen eller?? Eller finns det någon annan orsak menar du till att en mindre del av er här i huvudsak sysslar med personangrepp gentemot mig?? Vill du vara så vänlig och svara mig på detta först så skall jag återkomma till dig om de övriga frågorna som du har i inlägget det lovar jag. Mvh Raffen.
Hej Putte! Nja det där var ett rätt dåligt svar du kom med på min fråga här tycker jag Putte, eller närmare bestämt inget svar alls. Nu reder vi ut det här en gång för alla vad orsaken och syftet egentligen är till att vissa av er i huvudsak sysslar med personangrepp på mig tycker jag. Jag har iof mina egna teorier om detta men jag vill bestämt höra vad orsaken verkligen är från er själva innan vi går tillbaka till sakfrågorna. Mvh Raffen.