0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
hej raffenTyckte att de skrev Zibro 1235 men enligt ÖoB heter den tydligen 1233?Jag tänkte montera något i mitt dubbelgarage, är Zibro det bästa alternativet för mig , vad tror du.Detta med qvick connect låter ju intressant men det är väl lika lätt att kona rören själv med vad som tidigare skrevs i tråden bromsrörskoningsapparat till bilar, kanske t o m blir säkrare, måste man då vakuumsuga eller är det bara att släppa på gasen?//kjulakalle
Citat från: kjulakalle skrivet 25 februari 2010, 20:14:12hej raffenTyckte att de skrev Zibro 1235 men enligt ÖoB heter den tydligen 1233?Jag tänkte montera något i mitt dubbelgarage, är Zibro det bästa alternativet för mig , vad tror du.Detta med qvick connect låter ju intressant men det är väl lika lätt att kona rören själv med vad som tidigare skrevs i tråden bromsrörskoningsapparat till bilar, kanske t o m blir säkrare, måste man då vakuumsuga eller är det bara att släppa på gasen?//kjulakalle Hej Kjulakalle! Nej Ö&B annonserar om Zibro SC-1226 med Parker Spannerkopplingar för 5990:- kr. Ordinarie pris enligt dem skall vara 7990:- kr. Mvh Raffen.
hej raffenverkar annnars vara en bra pump till garage, frågan är om det blir dyrt att köra en vanlig pump utan underhållsvärme i ett garage, runt 10 ºC vore väl ganska perfekt samt att om man vill jobba där är det bara att slå på mera värme.//kjulakalle
Det som vore intressant är........nå´n som har kontrollerat vad det sitter för kompressorer i dessa "ful" pumpar som man nu säger..=)Jag skulle inte bli "fullständigt överasskad" om man hittade samma kompressor i nå´n av "fin" pumparna?eller att dom gjords i samma fabrik,sånt ser man ju lite här å där.Om nå´n skulle idas titta på märkskyltarna så går det ju att kontrollera..=)/Dogge
Citat från: Oskar P. skrivet 05 mars 2010, 20:23:42Citat från: doggydoggen skrivet 05 mars 2010, 20:08:52Det som vore intressant är........nå´n som har kontrollerat vad det sitter för kompressorer i dessa "ful" pumpar som man nu säger..=)Jag skulle inte bli "fullständigt överasskad" om man hittade samma kompressor i nå´n av "fin" pumparna?eller att dom gjords i samma fabrik,sånt ser man ju lite här å där.Om nå´n skulle idas titta på märkskyltarna så går det ju att kontrollera..=)/Doggeenda erfarenhet jag har är att det sitter sanyokompressor i fomapumpar för 407c och panasonic i dom för 410a.men det är oftast allt annat som havererar på dom pumparna, och en bra kompressor kan ju haverera pga dåligt designad eller programmerad pumpOkej..=)Men samtidigt är det ju inget som säger att det är sämre design,Foma lär ju inte ha idioter anställda..=)Det primära måste ju vara att ha bra kvalite på komponenter,designen skulle jag "tro" är likvärdig?Möjligtvis att designen på exempelvis Foma är mer riktad mot AC och att marknaden är för liten på kalla bredgrader?Vore kul om man hade haft möjlighet att slakta 2 maskiner(Fin å Ful) och se hur dom är uppbyggda,val av komponenter etcetra./Dogge
Citat från: doggydoggen skrivet 05 mars 2010, 20:08:52Det som vore intressant är........nå´n som har kontrollerat vad det sitter för kompressorer i dessa "ful" pumpar som man nu säger..=)Jag skulle inte bli "fullständigt överasskad" om man hittade samma kompressor i nå´n av "fin" pumparna?eller att dom gjords i samma fabrik,sånt ser man ju lite här å där.Om nå´n skulle idas titta på märkskyltarna så går det ju att kontrollera..=)/Doggeenda erfarenhet jag har är att det sitter sanyokompressor i fomapumpar för 407c och panasonic i dom för 410a.men det är oftast allt annat som havererar på dom pumparna, och en bra kompressor kan ju haverera pga dåligt designad eller programmerad pump