0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Toshiba bekostar förmodligen bara Ventilationsutveckling som är Generalagent för Toshiba här i Sverige.Hur resterande försäljare av Toshiba får betalt eller inte beror på vem man har inhandlat maskinerna av.har själv inhandlat från 2 leverantörer och från den ena får jag fläktmotor och betalt för bytet medans den andra leverantören endast står för fläktmotorn och då får jag själv stå för eventuell kostnad för själva bytet beroende på hur kunden har inhandlat maskinen från mig och hur dom har skött drifttagningen.Blir nog ganska svårt att fakturera Matshushita eller hur den nu stavas då man måste få dom att erkänna att det är konstuktionsfel på fläktmotorerna.Deras fläktmotorer sitter i Panasonic, Toshiba och Mitsubishi och eventuellt fortfarande i Sharp det vill säga Ivt, Bosch och Elektrolux som tillverkas av Sharp.
Intressant att höra, det var därför jag frågade.Matsushita (japansk gigant) står bakom Panasonic ägarmässigt. Intressant att de även levererar till ME (annan japansk gigant).
Har läst någonstans att Matsushita t.o.m. har upphört att existera, moderbolaget har (eller om det var skulle) ta namnet på sitt kända märke: PanasonicDe verkar som sagt ha sitt finger med lite överallt. De äger en ganska stor aktiepost i Daikin också..... Inte hört något om deras delar i Daikin maskiner, någon annan kanske hört eller vet något?
Och detta beror såvitt jag har förstått på att Toshibas innerdelsfläktproblem inte alls har varit av den omfattningen i antal fel som t.ex Panasonic hade på sina pumpar trots att det är fläktmotorer av samma fabrikat som sitter i Toshibas pumpar, dock med en lite annan lösning. Toshibas tidigare fläktmotorer har haft problem men dock i en relativt liten omfattning om man jämför med vad Panasonic själva hade med dina motorerMvh Raffen.
Kan ju bero på antalet sålda pumpar av respektive märke. Toshiba kanske inte har sålt i närheten av lika många pumpar som Panasonic och därmed får dom ju inte lika många fel heller.
Citat från: ztrindberg skrivet 16 november 2009, 18:49:48Kan ju bero på antalet sålda pumpar av respektive märke. Toshiba kanske inte har sålt i närheten av lika många pumpar som Panasonic och därmed får dom ju inte lika många fel heller.Procentuellt borde ju utslaget va lika ändå.
Jag reagerade på att det nämndes antal fel...
Citat från: ztrindberg skrivet 16 november 2009, 19:03:05Jag reagerade på att det nämndes antal fel...Med "vinklad" statistik går det att få fram de mest märkliga resultat iofs.