0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då vi haft lite småproblem med fläktmotorerna i innedelen så inväntar vi 2009 modellerna.
Är det inte Polar2 man menar med 2009 modellerna? (appropå syfningsfel...)
Toshiba av RAS10SKVP och RAS13SKVP har på maskiner tillverkade 2007 och tidigare ett lager i fläktmotorn som kan börja låta illa efter ett tag.Innerdel som har tillverknigsår 2008 har med största sannolikhet det nya lagret i fläktmotorn, det kan dock ha slunkit med några gamla dåliga lager i dom första serierna som kom från 2008 års tillverkning.
Till Polarpumpen.se:På er websida som visar Toshibas LL-pumpar (http://polarpumpen.e-butiken.se/show_cat.asp?cat_id=27&head_id=20) kan man lästa följande:CiteraDå vi haft lite småproblem med fläktmotorerna i innedelen så inväntar vi 2009 modellerna.Jag är ju ingen expert på svensk gramatik, men meningen innhåller väl åtminstånne ett "syftningsfel" och antagligen även ett felaktigt ordval. Hur som helst kan man upperbarligen tolka meningen på olika sätt...Två kompisar hävdar bestämt att man ska tolka det så här: Det är dom "gamla" modellerna som har fläktproblem, samtidigt som man inväntar dom "nya 2009-modellerna", som då underförstått, inte är tillgängliga ännu.Själv gör jag en mer pragmatisk tolkning, för jag kan inte föreställa mej att en försäljare frivilligt skulle säga, att dom modeller man har till försäljning är dåliga - samtidigt som en ny modell är på väg in... Jag tolkar det alltså så att det är dom nya Polar2-pumparna ha flältproblem, och därför "avvaktar" man med att ta in dom.En korrigering eller förtydligande av den där kommentaren vore väl på sin plats. Om det dessutom finns något mer att säga om nämda fläktproblem, så tror jag många här skulle uppskatta lite mera info... T.ex. vilken typ av problem o hur man löser dom.- Till alla andra:Är det någon som har en nyinstallerad pump som har, har haft eller hört talas om, något dylikt fläktproblem?Det torde väl handla om nya Polar2-modellen, för inte har väl gamla haft några fläktproblem..? - Eller..?
Dina kompisar gjorde helt rätt tolkning. Precis som vi skriver har vi haft lite småproblem med fläktarna på RAS-B10 SKVP-E. Vi skriver dock inte att RAS-B10 SKVP-E är dåliga!
Citat från: Polarpumpen.se skrivet 01 november 2009, 11:04:14Dina kompisar gjorde helt rätt tolkning. Precis som vi skriver har vi haft lite småproblem med fläktarna på RAS-B10 SKVP-E. Vi skriver dock inte att RAS-B10 SKVP-E är dåliga!Skönt, en cliff hanger mindre. Ni kanske skulle försöka vara lite mer tydliga i era texter i framtiden. :,v(
Dom som säljer SKVP nu har med största sannolikhet 2008 års modell och då är det inga problem med fläktmotorer ThumbsupInte många som vill sälja saker som man vet att det blir problem med ganska snart då det bara kostar pengar Att sen vissa går ut med eventuella fläktmotorproblem som det i och för sig redan står massor om efter man har slut på den modellen är nästan lite komiskt Har dom haft fläktmotorproblem har dom förmodligen sålt innerdelar med 2007 års modell på fläktmotor.
Jag hann dessvärre sälja för många med produktionsdatum 2007 innan man visste om eländet