0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: ztrindberg skrivet 16 november 2009, 22:55:04Raffen: Det spelar ingen som helst roll hur lite fel det är på Toshibas pumpar. Det är ju jämförelsen med Panasonic som är tokig i och med att det bara är ditt personliga antagande precis som du gör med så många andra märken, antar att dom är sämre utan att i verkligheten alls veta om det är så.Om du jobbat med båda märkena och sålt dom så skulle du då kunna vara i närheten av att veta. Nu vet du inte utan gissar och då ska du inte ge dig in på att dissa ett annat märke.Hej Ztrindberg! Ja nu vet jag inte riktigt hur du menar här?? Menar du att jag inte skulle veta hur min fd Panasonicpump fungerar alltså?? Jag kan väl säga dig att det jag inte vet om hur min fd Panasonicpump fungerar efter 4 års drift, det är inte ens värt att veta alltså, så undrar du över något så fråga du bara Ztrindberg. Detsamma gäller i princip nästan redan nu efter drygt en värmesäsong när det gäller min Toshiba GKVP-E-pump. När det däremot gäller min senaste ND-pump så vill jag nog ha iaf en värmesäsong på mig för att ha ordentligt på fötterna när det gäller hur den funkar, men redan nu har jag faktiskt upptäckt att det finns underligt nog inga uppstartsförluster på den pumpen när den går i off-läge och startar upp igen, alltså att den stegar inte upp till ivf minst ca 600-700 watt eller ev mer vid uppstarten efter off-läge som brukar vara vanligt på mig veterligt alla pumpar. Utan den stegar bara upp till ca samma nivå som där den gick i off-läge dvs ca 150-200 watt och fortsätter driften därifrån som om inget hade hänt, och detta överaskade mig verkligen måste jag erkänna. Däremot så stegar den upp på vanligt sätt till minst ca 600-700 watt efter att man har stängt av den på off-knappen och startar den igen och likadant efter avfrostningar. Mvh Raffen.
Raffen: Det spelar ingen som helst roll hur lite fel det är på Toshibas pumpar. Det är ju jämförelsen med Panasonic som är tokig i och med att det bara är ditt personliga antagande precis som du gör med så många andra märken, antar att dom är sämre utan att i verkligheten alls veta om det är så.Om du jobbat med båda märkena och sålt dom så skulle du då kunna vara i närheten av att veta. Nu vet du inte utan gissar och då ska du inte ge dig in på att dissa ett annat märke.
Jag menade länkarna du la in klockan 19.15 och 22.03 Menade inte att det var 2st i första länkinlägget
Citat från: Raffen skrivet 16 november 2009, 23:15:03Citat från: ztrindberg skrivet 16 november 2009, 22:55:04Om du jobbat med båda märkena och sålt dom så skulle du då kunna vara i närheten av att veta. Nu vet du inte utan gissar och då ska du inte ge dig in på att dissa ett annat märke.Finns inte mer att säga tror jag. Alla vet ju att du dissar allt annat än dina Midea/Toshiba-pumpar....Höj gärna dom pumparna till skyarna men inte genom att befläcka andra
Citat från: ztrindberg skrivet 16 november 2009, 22:55:04
Citat från: ztrindberg skrivet 16 november 2009, 23:27:11Citat från: Raffen skrivet 16 november 2009, 23:15:03Citat från: ztrindberg skrivet 16 november 2009, 22:55:04Om du jobbat med båda märkena och sålt dom så skulle du då kunna vara i närheten av att veta. Nu vet du inte utan gissar och då ska du inte ge dig in på att dissa ett annat märke.Finns inte mer att säga tror jag. Alla vet ju att du dissar allt annat än dina Midea/Toshiba-pumpar....Höj gärna dom pumparna till skyarna men inte genom att befläcka andraHej Ztrindberg! Vilka luftvärmepumpar/pumpfabrikat har du själv erfarenhet av då egentligen?? Mvh Raffen.
Hej Patric! Nej jag bytte inte focus på något sätt du, jag ställde bara en vänlig fråga till dig som du inte verkade vilja svara på. Jag antar att du tycker att det är bara jag som skall svara på frågor och det brukar jag gärna göra givetvis så mkt jag någonsin kan. Min utgångspunkt är inte i första hand att kritisera Pansonic utan min utgångspunkt är att tala om mina upplevelser och erfarenheter från min fd Panasonicpump lika väl som med mina nuvarande Toshibapumpar och delge dessa mina upplevelser och erfarenheter till ev intresserade kamrater på forumet. Sen är det väl helt rätt uppfattat av dig att enligt mina dessa erfarenheter så fungerar då mina nuvarande pumpar på ett klart mkt bättre sätt som luftvärmepumpar än vad min fd Panasonicpump gjorde, och du tror väl bara inte att jag sätter ut min fd fullt fungerande Panasonic i min förrådsbod utan anledning, det hoppas jag verkligen inte. Mvh Raffen.
Hej Ztrindberg! Ja då skall du omg få svar på den frågan du. Ja det du säger här stämmer ju helt alltså, och dessutom var mitt uttalande helt överensstämmande med hur det verkligen var, så det är väl inget att sticka under stol med. Hade du något emot detta mitt uttalande i det här fallet eller?? Jag frågar väl inte dig vad jag får säga eller vad jag får uttala mig om på forumet, utan det får väl du stå ut med likaväl som jag får stå ut med dina kommentarer. Förresten du har fortfarande inte inte svarat på min fråga Ztrindberg?? Mvh Raffen.