0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen nätavgiften ligger på 1100kr/år på 16A.
Citat från: Apan skrivet 26 februari 2009, 11:29:34Sen nätavgiften ligger på 1100kr/år på 16A.(abonnemangsavgift + elöverföringsavgift): 6065 kr
Hej Elöverföringsavgiften är rörlig, d v s per kWh. Jag får betala nästan 20 öre. Om du betalar lika mycket så blir det 3000 kr i rörlig nätavgift. Den fasta avgiften (abonnemangsavgiften) blir då 3065 kr.MVH/Gano
Hej igen, kan inte stämma med 6000kr i nätavgift, vår ligger på 1171kr/år med 16A, säkrade ned från 20A, gjorde 1000kr/år billigare.Verkar som att de har bakat in denna överföringsavgift i nätavgifen, den ligger på 14,6öre/kwh.http://umeaenergi.se/default.asp?id=1447&ptid=
Ja det var svårslaget skulle jag troNyligen flyttat till hus och tidigare i radhuset ingick all el i hyran så däremd aldrig behövt hänga med i elpriserna och har inte koll på vad som är dyrt och billigt ,men nu då jag fixade al avtalet till huset blev det 56.6 öre kWh och jag tog det lokala elbolaget Sandviken Energi men vet att Gävle Energi ligger lite lägre i pris men värt varje öre som inte går till Gävle