0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Visst fungerar det. Men vid vissa tekniskaförutsättningar går det inte. Det har inte att göra med dåliga produkter.
Citat från: Rickard skrivet 21 mars 2009, 17:32:21När inställningarna i routern är gjorda, starta om loggern, när den kan ansluta till internet så startar den som den ska.Om du tänkt logga via Loggersoft skall du inte aktivera "Internet" i logger, utan köra den i RS232-läge.Jag har gjort så. Via dator och RS232 funkar webtjänsten. Via "Internet" får den en ip och port sedan händer inget mer. Startar jag om så tilldelas den ett nytt ip och port. Ingen annan enhet i mitt nätverk har prolem att få behålla IP. Dessutom framgår det ingenstans att man skall starta om loggern ...Har kommit fram till att loggern inte gillar min DHCP. Loggern får hela tiden ett nytt IP. Därför går det inte ens att lura routern. Skall sägas att det är en Cisco-Linksys där inga av mina 9st övriga inkopplade enheter har problem att få behålla sina DHCP tilldelade IP-nummer ens vid ett par dagars strömavbrott.
När inställningarna i routern är gjorda, starta om loggern, när den kan ansluta till internet så startar den som den ska.Om du tänkt logga via Loggersoft skall du inte aktivera "Internet" i logger, utan köra den i RS232-läge.
Minska adress-poolen tillfälligt i routern så den bara har en ledig ip att dela ut?
Då jag valde att släppa logger i betastadium så är kommande hårdvara av naturliga skäl konfidentiella i detta skede.
Mmm, både logger och buss kommer att utrustas med mer pryttlar.