0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena PälsmössanStämmer nog bra det ThumbsupJag litar dock bäst på vad mina egna öron upplever som behagligast, ingen dator ska tala om för mig vad jag tycker bäst om
Din Toshiba av förra modellen ligger tex inte så bra till ljudmässigt hos personligen men där har du och jag helt olika åsikter och det gör mig inget
10 db är en fördubbling av ljudet, 3db precis en hörbar ökning.Och till ts-f ljud mäts i db frekvens i Hz.hälsningar Mr besserwisser
Citat från: pälsmössan skrivet 10 november 2008, 17:09:2210 db är en fördubbling av ljudet, 3db precis en hörbar ökning.Och till ts-f ljud mäts i db frekvens i Hz.hälsningar Mr besserwisser Hej Pälsmössan! Eller vill du att vi skall vi kalla dig för Mr besserwisser kanske Isf så får du nog läsa på en del när det gäller decibeltal, och betydesen av dessa värden, för du har nog fått detta lite om bakfoten tror jag. Så här är det nämligen:Om ljudstyrkan fördubblas ökar bara decibelltalet med 3 dB. En ökning med 10 dB innebär att ljudstyrkan ökar med 10 gånger. En ökning med 20 dB gör att ljudstyrkan ökar med hela 100 gånger Mvh Raffen.