0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Jag har läst mig till hur man gör. Hoppas bara att kopplingarna håller för återmontering utan att kona om. Verkar som om källardelens agg också borde sitta på samma ställe fast i källaren eftersom det ser ung likadant ut där.
Hej Kjell!Har tänkt på det men Panasonicen är nog inte så bra som rasen. Källaren är inte inredd. Bara för stödvärme och för att hålla fukten borta.
Citat från: bbenny skrivet 04 oktober 2008, 00:13:31Jag har läst mig till hur man gör. Hoppas bara att kopplingarna håller för återmontering utan att kona om. Verkar som om källardelens agg också borde sitta på samma ställe fast i källaren eftersom det ser ung likadant ut där.Hej Bbenny! Du kommer nog inte ifrån att kona om rören om du vill vara säker på att det skall bli tätt och bra, så omkoning av rören rekommenderas, detta eftersom om du lossar rören helt och drar fast dem igen så kan du nog utgå ifrån att de inte kommer att vara helt täta med gasläck som följd. Förresten kan du det här med vacuumsugning?? Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 04 oktober 2008, 00:20:11Citat från: bbenny skrivet 04 oktober 2008, 00:13:31Jag har läst mig till hur man gör. Hoppas bara att kopplingarna håller för återmontering utan att kona om. Verkar som om källardelens agg också borde sitta på samma ställe fast i källaren eftersom det ser ung likadant ut där.Hej Bbenny! Du kommer nog inte ifrån att kona om rören om du vill vara säker på att det skall bli tätt och bra, så omkoning av rören rekommenderas, detta eftersom om du lossar rören helt och drar fast dem igen så kan du nog utgå ifrån att de inte kommer att vara helt täta med gasläck som följd. Förresten kan du det här med vacuumsugning?? Mvh Raffen. när varmt & skönt var här å bytte min H-16 var det ingen om koning av rör och den går änmen ska man vara säker ska man kona omkjell
Hej Kjell!Bor i Saltis och nu är det 10 grader. Har panan på 23 grader och ett element i stora sovrummet endast. Använder inte de andra sovrummen. De är stängda. Håller typ 20 grader i huset. Innan jag hade panan, gick det inte att vara i matrummet.
Kamera har jag här men kabeln är i stan.
Hej Raffen!Jag köpte den på hetluften. Planerar att installera imorgon. Bor du i närheten av Saltsjöbaden?