0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske ännu enklare genom att det sitter ett lock i brännaren för att förhindra tjuvdrag när den inte är aktiv och på så sätt kan jag ju använda mig av dragregulatorn för att ventilera murstocken. Annars är det ju lätt att trycka i lite isolering i pannans utlopp. Vilken är risken för att jag fär kondens annars i skorstenen? Jag har inget "lock" på skorstenen. Bör jag ändå sätta dit ett "lock" för att undvika snö och is och frostsprängning när jag inte värmer skorstenen med pelletseldning??J
Ska man chansa med endast en kraftig pump så gäller det verkligen att ha stora trapphus som kan transportera värmen till helst öppna planlösningar på dom övre våningarna, 2 mindre maskiner blir självklart dyrare i inköp men blir med största sannolikhet en bättre affär i längden.
Jag har fått bud på 2 st Toshiba RAS 10 GKVP-E. 12.995:-/st, inkl, montering! Billigt och bra tänker jag.J
Citat från: Josefin skrivet 10 april 2008, 20:30:31Jag har fått bud på 2 st Toshiba RAS 10 GKVP-E. 12.995:-/st, inkl, montering! Billigt och bra tänker jag.J12995 kr inkl montering för de pumparna låter lite skumt, det borde inte gå sälja dem så billigt med moms och montering.Vill du att garantierna skall gälla bör du säkerställa dig om att du får alla papper som behövs.
Raffen! Du måste förstå att det är ÄKTA KOPPAR, många meter och där har jag investerat min pensionsförsäkring så min framtid är tryggad!! Mina "tavlor på väggen" är i olja och värda betydligt mer än displayer!! 150l och 13,5kwh. Går som ett spjut!! MvhJ
Raffen! Du har väl inte tänkt dig hit å sno min fina rör!? Men jag kan gott förstå att det svider i "vill ha tarmen" när du ser så fina grejer!! Ärligt talat-Hur mycket ström tror du det går åt att hålla oss 2 personer med vv/år på ett ungefär med min panna och elpatron. Svårt å gissa kanske men jag vet att du är en stjärna på såna här grejer! Berätta gärna också mer om timern!J