0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ventilationsutveckling måste sitta på ett stort parti "gamla" maskiner som kostar pengar som hyllvärmare !!!Svårslaget pris på den maskinen, se till att den blir monterad på markstativ så är det en bra maskin.
Fint Raffen! Idag har vart en intressant dag med många goda dialoger på alla sätt å vis. Nu stänger jag butiken för idag. Tack alla och God Natt! J
God Afton i stugan!Lägger upp en bild på mina raddar, Någon där ute som känner igen dessa? Förmodligen ganska ovanliga. En mokkare jag känner här i trakten har sett ett sånt tidigare och han har mokkat i mer än 40 år. En snickare med många år på nacken har aldrig sett dom och har rekommenderat mig att skruva ner dom och ta dom med mig när jag flyttar. Mitt hus är fullt av dom. Jag tycker dom är snygga, och kanske också mer effektiva än standard med tanke på strålningseffekt!? (Strålning går ju förstås både framåt och bakåt) eller hur. Kanske är det Norska grejer eftersom det är nära till Norge här-Vad vet jag? Mök på golvet framför- se bort från det så blir katterna glada! Någon som kan historien bakom dessa mästerverk är välkommen med kommentarer. Rolls Royce eller!!??J
Hej du Raffen.Skulle man svara på alla dina frågor får man nog tillbringa många timmar här Jag har tidigare skrivit om mer vibrationer från GKVP än från SKVP , kommer dock ej ihåg om det var någon fråga från dig eller om det var under någon fråga här på forumet men det borde gå att söka på.Det är ganska lätt för mig att jämföra stomljud från olika märken och modeller när jag byter maskiner då dom sitter på exakt samma konsoll GKVP är den maskin som ger mest stomljud genom min vägg av dom maskiner som hitills har suttit där och det är några stycken.För övrigt fungerar maskinen bra.Mycket möjligt att just maskinen jag har uppsatt vibrerar mer än andra GKVP men jag har inga planer på att sätta upp en likadan för att se om den vibrerar mindre.Om den montören "aldrig" monterade maskiner på markstativ oavsett husväggens uppbyggnad undrar jag vem det är som är seriös egentligen Vissa hus behöver helt enkelt markstativ vad du och David än tycker om man nu inte gillar stomljud förstås.mvhThomasTS Comfort AB