0 medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
hm, mitt inlägg försvann visst, men jag tror att det sitter nån givare före och efter förångaren eller enbart efter förångaren som känner temperaturhöjningen, och när det är så kallt som -30 så finns det helt enkelt ingen värme i luften så den tror att den är igenfrostad...
Citat från: kickassford skrivet 23 januari 2010, 20:38:04hm, mitt inlägg försvann visst, men jag tror att det sitter nån givare före och efter förångaren eller enbart efter förångaren som känner temperaturhöjningen, och när det är så kallt som -30 så finns det helt enkelt ingen värme i luften så den tror att den är igenfrostad...Antar du menar utedelen...jag har inte sett några givare där...du ska veta att den avfrostar på sommaren med.. därför jag funderar... för Jula ljuger väl aldrig.. Om att det är behovsanpassat..
Nej men du postade på fel ställehttp://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=30172.msg288995#msg288995
Min Coolix har nu fått bekänna färg från +10 grader till -35.Den funkar klockrent så långt!Den bara "tuffar på"Jag är nu inne på andra vintern med min.Men, under -30 verkar den avfrosta oerhört mycket trots att det inte behövs..........Å andra sidan gör mina Panasonicpumpar detsamma, men det behöver ju inte betyda att det är en önskvärd egenskap.
nej det ser inte ut som på bilderna i installationsmanualen, men det är bara att du sätter fast den där du vill ha den och "bara" klicka ditt innedelen.observera att om du vill ha ut slangpaketet på vänster sida så måste du skala bort lite av den yttre isoleringen för att det ska få plats. annars får du stå o svära i timmar =)när den väl sitter där så känns den stabil.
Bara för at testa den så har jag ställt in 30 ºC heat & high & den verkar pumpa på bra.
C:a -6 ute & runt +20 inne.