0 medlemmar och 50 gäster tittar på detta ämne.
Sen skulle jag varvtalsstyra fläkten genom att sätta ett extra NTC-motstånd på antingen hetgasröret eller returen från förångaren så att fläkten går med reducerad hastighet när den är nyavfrostad, när c:a 20-25 min har gått och isen börjar bygga på går då hastigheten upp
på 9 kw har motorn 2 lägen. då kompressorn går fullt går fläkten fullt.går maskinen på del last...sommar mm så går fläkt halv fart. kan faktiskt vara vettigt ur ljud synpunkt om den prod vv på sommaren då man sitter ute o slappar i solen.
Citat från: Mygg@n skrivet 30 januari 2011, 21:41:04Min Invest är inte moddad förutom tempgivarn som sitter på sidan.Vilken version är din Invest? I den senaste modellen (LVEI-06) verkar det vara en större fläktmotor och elektronisk expansionsventil bl a. Det hade varit intressant att logga hur mycket bättre denna modell är jämfört med de gamla modellerna som finns under ett antal varumärken (Julas Anslut, Pioneer, EC etc etc)Mvh, Rickard
Min Invest är inte moddad förutom tempgivarn som sitter på sidan.
Hej, jag skriver i den här tråden för jag har en JULA L/V pump 6200woch vet att den är snarlik med EC pumpen, och det ser ut att finnas mycket kunnigt folk här...Jag köpte pumpen i höstas och installerade allt själv snyggt och fint.Dockade till befintlig Ackumulatortank och vedpanna, har fungerat fint i ca:3mån fram tills förnågon vecka sedan då jag fick ut dåligt med värme med +3 ute. Jag såg då att pumpen baraarbetade i första steget av 3 (stapel på display) och fick göra 3-4 omstarter av pumpen för att få den att gå normalt igen och då fungerade det fint i 5 dagar kanske fram till igår då den blev likadan igen,men nu hjälper inga omstarter. Jag får INGA fel koder. Om jag gör omstart av pumpen genom att dra kontakten ur väggenså får jag den att gå upp i steg 2 i ca: 1 min och efter det går den åter ner till steg 1 och förblir där Hoppas på att någon sitter inne med hjälpen, hade kompis som är rör snubbe till att koppla in vattnet i pumpenmen det duger inte till JULA för att ge mig garanti, då måste man ha kvitto från företag...
Hej, jag kom hem efter en veckas semester. Kollade till pumpen och får se att jag bara får påisning på ungefär 25 cm från nederkanten på förångaren. Pumpen ger värme o avisar. Börvärde 49 men jag får bara 43-44. Vi har 5+ ute det går ut 26 till radiatorerna. Skillnaden mellan ut o in från pumpen är ungefär 4 grader. Kan det vara nåt fel? Efter avisning stegar den upp fullt för att efter ett tag gå ner till tvåan. Någon med idéer?/Tobbe
Tack för svar, ska kolla kopplingarna ute. Ah 5,93, 1320w vid steg 3 mät med Classemätare.