0 medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
Kan det vara så att givarnas kontaktplacering är olika beroende på vilket kretskort som är monterat i maskinen, på mitt gamla kort med program 01.94x är det som på stam60:s bild, kan det vara så att på nya kortet 01.95 sitter dom annorlunda?Jag har bytt kort på min pump och då märkte jag att t.ex. stiften till kompressorn (UVW) var skiftade på kretskortet, tur va att det stod på kretskortet för jag följde hur det satt på gamla först.Kan ju vara lite därför man får med givare med fastlimmad kontakt vid byte av kort.Det var en fundering, ska öppna locket imorrn för att kolla eller har någon en bild på kretskort med 01.95 ?
Citat från: Mygg@n skrivet 05 april 2009, 22:12:53Kan det vara så att givarnas kontaktplacering är olika beroende på vilket kretskort som är monterat i maskinen, på mitt gamla kort med program 01.94x är det som på stam60:s bild, kan det vara så att på nya kortet 01.95 sitter dom annorlunda?Jag har bytt kort på min pump och då märkte jag att t.ex. stiften till kompressorn (UVW) var skiftade på kretskortet, tur va att det stod på kretskortet för jag följde hur det satt på gamla först.Kan ju vara lite därför man får med givare med fastlimmad kontakt vid byte av kort.Det var en fundering, ska öppna locket imorrn för att kolla eller har någon en bild på kretskort med 01.95 ?Jag har 01.95 på mitt chip kontakten för givarna är exakt som stam60:s bild på sidan 171.Jag tror att versions numret är vilken programversion som chippet är programmerat med.Det kan ju också skilja mellan kretskort, då brukar det finnas versions nummer etsat direkt på kortet.MVH,Berga_Kungen
Hej ni kan gratulera mig till min första avisning studs är det så det fungerar, man skall väl inte ropa hej ännu men det ser onekligen bra ut, jag vill tacka alla på detta forum med idéer och kunnande ni är grymma, att det kunde vara en sådan grej som att kablarna var felmonterade dels på de som satt där men även den nya givarkabeln jag fick, jag jämnförde dom och de var lika, dom kanske hade ändrat kretskortet men körde med gamla kablar, vem vet, nu skall jag köra ett tag så kommer en update hur det går tack ännu en gång..Tomas Östersund
Det är förmodligen ett monteringsfel från fabrik med givarna, öppnade locket idag och givarnas kontakt ser lika ut, det var även samma versionsnummer på stora kortet med 01.94 el 01.95 det som skiljde var det mindre inverterkortet.01.94 är kretskortet konstruerat 3706 och på 01.95 är det märkt med 4108.Inverterkortet är konstruerat 3706 resp 4308.
Hej Berga_Kungen Bifogar en bildHej wanisVäntar med spänning på dina loggbilder.Föresten fick du svar på din fråga om hur pumpen beter sig under -25 ºC ?PS Från och med idag kör jag fast kondensering 52 ºC (det är ju nästan sommar )Mvh teltur
Hej Wanis"Godmorgon, Fråga1; stannar Ec utedelen när det blir kallare än -20C? Fråga2; har värmekabel färdigmonterad 2varv runt kompr resten på trågbotten,bör man då ha den på innan uppstart via ex >-20C termostat?"Svar1:Nej,den stannar först när det blir lägre än -25 ºC ,men den drar ner varvetvid -20 ºC.Svar2:.Kompressorn värms upp av likström som pulserar med jämna mellanrum när kompressorn efter att ha arbetat har stått still i 3 timmar och det är lägre än +4 ºC.Värme kabeln är igång när det är 0 ºC och under.På min pump finns bara värmekabel i trågbotten , du kanskehar en pump som är norrlands annpassad.Oavsett så skall allt fungera automatiskt och du skall inte slå ifrån pumpen.PS Egentligen skall inte en skåning svara på dessa frågor , det måste väl finnasnågra här som har praktisk erfarenhet av dessa temperaturer MVH Teltur
Jag körde enbart pumpen som värmekäl
Hej , ja på ditt diagram ser man klart och tydligt den fasen,hur tätt har du med avisninssekvenserna?Jag måste köra pumpen nu ett tag med logg så man ser hur den egentligen är. häsn aw
HejUndrar vad som skiljer mellan 1.94X och 1.95 MVH Teltur