0 medlemmar och 45 gäster tittar på detta ämne.
Käre GreveDu har inte alls informerat Peter d5 om pressostaten som du påstårvi hade ett telefonsamtal om detta ,men det vill du inte erkännahade du skickat en pump som var felfri så hade detta inte hänt,Du gav på telefon vissa felsökningar som vi kunde göra självamen nu efteråt så förstår jag att du inte vet vad du talar om...Du vill bara sälja pumpar till varje pris utan garanti med största möjliga förtjänst,och det går en kort tid sedan kommer skiten ..Nu ska vi låta Kunderna få veta vad som har hänt,Du är inte villig att hjälpa Peter d5 med hans pump.Den gick ca 3 månader lite halvdåligt,du påstår att felet ligger hos oss,men det var ju en läckande pressostat.Pumpen har aldrig varit tom!men du fick reda på detta när pumpen började gå dåligtoch då hade du inga kommentarer till att vi jobbade själva med pumpendu kom med lite råd, sedan sade du att vi måste skaffa en accrediterad montörJävla skitsnackErkänn att det är en dålig pump!Du vill inte ta ditt ansvar!HälsningarKent
"Johnny2d..... jag kanske kan kontakta den kylkille som kan göra dessa mätningar. Det vore intressant att veta vad EC pumpen egentligen presterar. Någon mer som är med?"Jag är med
Oftast är dom fyllda med kväve........om kopplingarna kan läcka ut vid transport så är det inga kopplingar att tala om trots allt så vibrerar nog maskinen mer när den är monterad än när den transporteras......nu verkar det ju faktiskt som om bekymmret med högpressarna har funnits ppå mer än peterd5 pump.......
Jag är förbi allt vad pressostater heter .........nu kan det bli riktigt intressantVad roligt att vi är tre som vill göra climatech rapporten. Eftersom det tydligen har sålts 450 EC pumpar så borde en hundring från varje ägare ge en bra och genomarbetat rapport. Det står ju faktiskt även Foma på kretskortet i min pump så jag gissar att Foma har svårt att komma undan.Om jag förstått allt rätt så gäller följande:Det som gör det värt att lägga en peng denna rapport är att om den görs av en ackriditerad person så står dennes ackreditering och certifikat på spel om det visas vara fel. En ackriditerad person som har lagt flera hundra tusen i utbildningar riskerar inte detta. Punkt.Och om det visar sig att det skiljer en hel del från utlovad prestanda från tillverkare/säljare så är det upp till denne att bevisa motsatsen. Alltså jag som kund behöver inte bevisa eller stå tillsvars för något. Jag tror det är Swedac som ställer sig bakom denna mätning. I detta fall är det grävmaskinisten som skall bevisa att Swedac har fel. Och om det skiljer mycket mellan utlovad och verklig prestanda så gäller reklamationsrätten till 100%, alltså lämna tillbaks pumpen och få alla pengar tillbaks. No questions asked....En kille med 3.2 cert tror jag kan se om min pump fungerar som avsett, det litar säkert Swedac på också. Jag har nu en CTC och om Energicentra pumpen gick som det var utlovat så är min CTC toktrimmad, otroligt mycket bättre än den borde vara. Om så är fallet så är jag väldigt nöjd, men jag tvivlar att CTC ger mig en 14kw pump för priset av 7kw.Jag ger min EC pump och en 300 liters tank till förfogande till denna rapport. Hur många fler är intresserade av att delta?
Vad roligt att vi är tre som vill göra climatech rapporten.
Det står ju faktiskt även Foma på kretskortet i min pump så jag gissar att Foma har svårt att komma undan
Eftersom det tydligen har sålts 450 EC pumpar så borde en hundring från varje ägare ge en bra och genomarbetat rapport.
Jag ger min EC pump och en 300 liters tank till förfogande till denna rapport. Hur många fler är intresserade av att delta?
Ja, men då får vi väl samla ihop till en ny pump då och ärligt talat, hade många ägare av EC,Foma,Pionnier och allt vad dom heter läst igenom tråden så tror jag nog att många hade kunnat tänka sej att "sponsra" dej Peter till att pumpen blir riktigt testad och se om den ger den utlovade effekten.
Citat från: petertd5 skrivet 21 mars 2009, 20:50:43Vad roligt att vi är tre som vill göra climatech rapporten. Förstod du inte mitt förra inlägg? En Climatech förutsätter en fungerande pump, din har ju havererat så många gånger att den inte är tillförlitlig för att fungera som underlag för en opartisk mätning, vad tror du kylkillen och Swedac säger när dom ser dina inlägg och historiken här på denna tråd med ert härjande med pumpen + kylmedel/badrumsvågar, div justeringar etc.