0 medlemmar och 38 gäster tittar på detta ämne.
Hej Mr Andersson,Det är ju fina siffror å så men, kräver ditt hus nästan 5kwh vid nästan +6 grader?Då förstår jag att den kanske har lite problem vid "nollan".Min ligger på ca 800w nu i snitt, ca +5 ute.Men du kanske styr ut att som går för testets skull??//Nyfiken
hej jonny2d.då jag ventilerade detta mellandagarna med fabriken så svarade dom .gissar att ingen har ens tänkt denna tanke om hur fel det kan bli.det som jag blir fundersam över är att ingen foma/pioneer ägare påtalat detta tidigare !! dom sålde dessa tidigare än mig.krister
Utan att börja jämföra siffror å så men.Jag kör min på fastkondensering 50 grader.Jag skickar 50 grader till min fläktkonvektor i källaren (3,7kwh med den framledningen),shuntar ut 25 grader på radiatorkretsen,laddar ack-tanken för att förvärma VV innan VVB.Nu är det lite kallare ute, 2-3 grader, pumpen gick upp till läge 2, runt 1000w.Vet inte om mina siffror är låga eller dina höga???Finns säkert många bra & riktiga förklaringar men jag blev lite fundersam.//Lars
Kan ju lugnt meddela varför de inte hört nått från FOMA.. Det är stört omöjligt att få tag på supporten. Har provat till och från i 1,5 månad nu och har en endaste gång fått tag på en kille, dock visste han inte nått och han sa att de skulle ringa upp om mitt ärende (effektproblemet såklart). Har inte hört nått på 2 veckor nu och jag tror att de har mycket problem. Riktigt uselt måste jag säga.
Citat från: johnny2d skrivet 14 januari 2009, 10:23:36Kan ju lugnt meddela varför de inte hört nått från FOMA.. Det är stört omöjligt att få tag på supporten. Har provat till och från i 1,5 månad nu och har en endaste gång fått tag på en kille, dock visste han inte nått och han sa att de skulle ringa upp om mitt ärende (effektproblemet såklart). Har inte hört nått på 2 veckor nu och jag tror att de har mycket problem. Riktigt uselt måste jag säga. Då kan man undra hur det går för alla Jula-kunder, för Jula:s maskiner köps visst in genom Foma.
Hej. Jag har idag provat med gavelmonterad utetempgivare såsom ACE nämnt. Stegningsproblematiken återkom direkt. I morgon går jag tillbaka till "instucket".
Hej på er När det gäller support ,ja vad skall man säga,det hade nog intehjälpt att ringa Swanstar och försöka få hjälp med effektstegningen.Vi får hoppas på att andra försäljare av dessa pumpar har följt denna trådoch kan rekommendera en åtgärd till sina kunder.När det gäller min slutgiltiga placering av givaren så ber jagatt få återkomma efter långtids testet(vill man ha kallt så är det varmt och vill man ha varmt så är det kallt) Jag har en fråga till Krister/Greven.Nu när du och andra(Foma, Pioneer, Osv) har sålt en hel del pumpar.Vore det inte en ide att starta försäljning av reservdelar via nätet ?Jag menar garantierna går ut för eller senare , det hade varit kanon för hemmapulare som jagoch även för dom som försörjer sig på detta att via internet beställa reservdelar.Mig veterligen så har inga av dom andra försäljarna något sådant.MVH Teltur