0 medlemmar och 45 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: patentgunnar skrivet 14 januari 2009, 18:39:15Hej. Jag har idag provat med gavelmonterad utetempgivare såsom ACE nämnt. Stegningsproblematiken återkom direkt. I morgon går jag tillbaka till "instucket".Mysko, vad var det för utetemp när du körde gavelmonterat, och har du provmätt att sensorn verkligen ger rätt värde vid aktuell utetemp. Den "nödkylning" som du kör med innebär ju att om det blir smällkallt runt -10 till -15, kommer då pumpen att stanna då sensorn kyls ned ytterligare så att stoppgränsen passeras. Har du tid att ta foton på din problempump ?
Hej. Jag har idag provat med gavelmonterad utetempgivare såsom ACE nämnt. Stegningsproblematiken återkom direkt. I morgon går jag tillbaka till "instucket".
Tyckte mig se detta problem på en av de jag flyttade givaren på. jag flyttade kabeln så den gick "runt" kretskortet eftersom jag misstänkte induktion från spänningsdelen, och maskinen fungerade efter detta helt OK
Det som är mest "farligt" ur störsynpunkt skulle jag vilja säga är trefasmatningen från inverterkortet till kompressorn, de kablarna gäller det verkligen att hålla borta från givarsignaler. Likaså likströmsmatningen från styrkortets stora likriktarbrygga till invertern, den är säkert också "smittad" av inverterstörningar.