0 medlemmar och 28 gäster tittar på detta ämne.
Hur utomhusdelens lysdioder fungerar står i programbeskrivningen som jag råkade få tag på.
har du mättförångningen när du kör maskinen. alltså hur många grader under rådande temp i förångaren. och vad är överhettningen .c-c
hej peterd5.på hur många m3 ? och vad har du för övrig förbrukning. c-c
Hej !!Jag hade isär min cirk-pump och den snurrarde runt lätt, men skovlarna eller plast skivan med skovlar var lite sned(vet ej om det kan påverka flödet eller ljudet från cirk-pump negativt).För övrigt noterade jag att min cirkpump inte går att ändra läge på varvtalet för vredet på baksidan är bara en attrapp.Så min fråga är då hur stor diff skall jag ha mellan in och utgående vattentemp?? nu har jag ca 2-3 grader.Jag har kulventiler på pannan som jag kan ev stänga eller jag menar strypa lite på..Cirkpump blir fortfarande varm under drift och konstigt ljud utgår från densamma och lite vibrationer om jag känner på rören från den.Hur va det med displayen under fast kondensering, vattentemp till vänster och inställt (önskat) värde till höger?Johan
På mitt exemplar stod cirkulationspumpen på max vid leverans, och den står fortfarande kvar i det läget.Jag är rätt irriterad på den där cirkulationspumpen pga oljud och vibrationer, trots att inomhusdelen är ansluten till pannan via flera meter långa 22 mm PEX-rör blir det så mycket vibrationer i systemet att det skramlar i en radiator i andra änden av källaren! För närvarande står värmepumpen inställd på 50 °C och pannans elpatroner ca 5-10 °C lägre. Svårt att säga exakt vilken temperatur de reglerar på, panntermostaten är en gammal hembyggd elektronisk termostat som egentligen inte var tänkt för att någonsin ställas in så lågt, nu verkar det vara problem med någon OP-förstärkare som ligger nära bottning men jag har inte hunnit mäta på problemet än.