0 medlemmar och 42 gäster tittar på detta ämne.
Hej WanisJag förstår vad du försöker göra , har själv försökt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,MVH Teltur
hej.sedan är frågan om det bär sig ekonomiskt att ta hem en kyl kille krister
Citat från: Teltur skrivet 02 oktober 2009, 10:49:02Hej WanisJag förstår vad du försöker göra , har själv försökt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,MVH TelturHej igen , Jag skall överlämna finliret åt kylkillen , processerna är komplexa, omöjligt för mig själv att lösa på denna nivå.Redovisar här (forumet)vad han kom fram till.Tack för hjälpen, aw
Hej B_K Thumbsup ThumbsupPS Hoppas din inte var lika "dyr" som min MVH Teltur
hej.hållt på med instalation av 2 st 9 kw luft vatten denna vecka!! med facit i handen så är denna maskin inget att rekomendera till gör dig själv killarna .strulat nått fantasktiskt under instalationen med gas läckor/ fel fyllda maskiner mm.märkte snabbt att om maskinen körs igång med lite för snålt med gas i så brinner pct boxen då den är gas kyld !!nu medelade min gas kille i kväll att nu snurrar maskinerna som dom ska o går väldig fint o bra.diverse gas läckor har uppkommit i dåliga lödningar i maskinen men nu är dessa fixade.säger bara på detta vis att lycka till med denna konstruktion ni som vågar sälja denna maskin(jag törs då inte)krister
Citat från: greven1 skrivet 02 oktober 2009, 21:18:29hej.hållt på med instalation av 2 st 9 kw luft vatten denna vecka!! med facit i handen så är denna maskin inget att rekomendera till gör dig själv killarna .strulat nått fantasktiskt under instalationen med gas läckor/ fel fyllda maskiner mm.märkte snabbt att om maskinen körs igång med lite för snålt med gas i så brinner pct boxen då den är gas kyld !!nu medelade min gas kille i kväll att nu snurrar maskinerna som dom ska o går väldig fint o bra.diverse gas läckor har uppkommit i dåliga lödningar i maskinen men nu är dessa fixade.säger bara på detta vis att lycka till med denna konstruktion ni som vågar sälja denna maskin(jag törs då inte)kristerDet är inte samma fabrik som ska göra dom andra 9kW som kommer senare dom här verkar ha dålig koll på tillverkningen eller har dom lurat Dig?
Citat från: greven1 skrivet 02 oktober 2009, 21:18:29hej.sedan är frågan om det bär sig ekonomiskt att ta hem en kyl kille kristerHej Krister, Nog är det så att även jag vill att VPn skall komma upp i maxeffekt då vet jag vad som finns när det behövs,Jag misstänker (tror) att verkningsgraden för pumpen inte blir rätt om gasmängden eller någon annan parameter inte ligger rätt,så är det i många andra system, vad tror du om det ?. Jag ser förövrigt en besparing efter 9mån som ligger inom dom ramar jag tänkte mig från början. Och föresten hade jag tänkt anlita kylfirma efter den fysiska installationen men pga otålighet så gjorde jag allt själv men det ska bli intressant och se vad teknikern från Haparanda kommer fram till.Häsn aw
hej.prova släpp ner tempen till tex 30 grader.ställ sedan upp tempen till 50-60 grader.stäng shunten. ta tid på hur lång tid det tar att få upp tempen 10 grader i din tank.krister
SKIT!!!!!!!!om man får säga så på forumet 3 grader kallt i natt och pumpen klarade inte, tankens temp föll ifrån 48 grader till 40 hade detta lite på känn då den jobbade ganska hårt redan runt 2-3+ när jag pratade med greven och och skulle köpa pumpen så skulle dennaklara större delen av mitt behov även varm vatten, i natt har jag inte ens kört ut nått vatten och pumpen klara inte ändå fast det är bara 2-3 minus ....Mitt hus är ett gammalt timmerhus men väldigt litet ca 120 kvm fördelat pä tvä våningar förbrukning innan pump var totalt 24000 kwh inkl hh el...jag blir frustrerad när det inte funkar som jag vill..