0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Kilo! Jag tror inte att Greven slipper något av det du nämnde överhuvudtaget, han har givetsvis fullt ansvar för att installation och utrustning blir riktigt gjort och med rätt funktion. Sen om han inte vill göra i ordning efter sig så får kunden anlita en annan entreprenör som färdigställer, och extraarbetet som blir att ställa till rätta efter Greven får givetsvid Greven själv betala för.Men däremot den dåliga publiciteten, den får han helt gratis, och den får han dessutom fortsätta att leva med i all framtid. Mvh Raffen.
Jo man kan väl tycka att det blivit lite sandlådenivå hos någon,där det märks att adrenalinet tagit kommandot över förnuftet.Synd!Eftersom det ju är kunniga människor som framför åsikterna.
Citat från: Stina skrivet 20 januari 2008, 12:54:29Jo man kan väl tycka att det blivit lite sandlådenivå hos någon,där det märks att adrenalinet tagit kommandot över förnuftet.Synd!Eftersom det ju är kunniga människor som framför åsikterna.Gör som jag då - när den där kännspaka användarikonen dyker upp så blir det att hoppa över det inlägget och fortsätta läsa vid följande inlägg. Det blir då lättare för både ögon och nerver.Nån borde själv förstå att behandla skrivklådan nån annanstans, eller uppsöka läkare.
Vi får väl försöka leva med att den ende "riktiga" skribenten lämnar forat, vi andra får väl fortsätta så gott det nu går.
Jag vill bara stötta dig, Raffen lite. Jag tro att Greven med lite mera fingertoppskänsla skulle ha undvikit att hamna i pluss. Även jag driver sedan många år ett företag och är mycket medveten om att vissa kunder är "idioter" samt att det kan dra ut på tiden med betalningarna, men som en företagare som vill fortleva, kan man få "bita ihop" och hålla god min ÄVEN mot en kund är en idiot, skulle man få en förfrågan om att göra nått nytt jobb får man vänligt men bestämt tacka nej.Att driva saker bara för att man har (tycker sig) rätt är en dålig strategi och ger aldrig någon positiv PR.
Raffen, du tycks återigen ha glömt att hantverkaren arbetade mot löpande räkning och arbetet avbröts på kundens önskemål.