0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jo du rickard .. dom riktigt seriösa företagen lever upp till dom kraven . jag själv och massor med mig har fått gå igenom den utbildningen . när man från 16-25 år gammal fick vi gå med gamla stötar som visade trix och fostrade en till att bli en självständig montör ... tycker riktigt synd om din brorsson som på det viset kommer att begränsa sin kunskaps nivå . vvs är ett yrke du inte kan bli fullärd i utan den mentors tradition som finns hos den gamla stammen som fortfarande jobbar. försöker du det här på egen hand garanterar jag dig att du blir en montör endast kallad kunnig inom vvs. . det var en öm tå du trampade på rickard. lite lessen blev jag nog för den som verkligen vet vad en vvsare ska kunna för att få kalla sig fullpröjsad.säger inte att inte ens dom seriösa lever upp till det, för vvs är praktik .utan mentorn kan du läsa hur mycket du vill det blir skit i alla fall. det här blev mitt sista inlägg i det här ämnet ....
Mitt första och enda inlägg på denna punkt blir:Krister skulle nog ha fixat till installationen även om han anser att han har rätt, det är mycket dumt att svärta ned sitt företag för en sådan skitsak.Se det som en lärokostnad och en ngt dyrköpt läxa för att alltid ha korrekta avtal.Självklart skall Krister dock anmäla SVT till granskningsnämnden.TV-programmet PLUS är inte alls bra på att kontrollera källor, de har flera gånger haft reportage med rena felaktigheter, de är dessutom otroligt dåliga på teknik vilket inte gör saken bättre så det vore kanon om de blev fällda i detta fallet.Det är minst lika fel att förstöra för en företagare och hans 13-20 anställda som att en firma gör det som PLUS påstår, det är tom värre om det visar sig att firman är oskyldig dvs 26-40 personer drabbas mot de två som var med i inslaget!Förresten varför installera en sådan mastodontanläggning när man har två fungerande luftvärmepumpar, besparingen torde bli högst marginell om ens någon alls, de skulle nog nöjts sig med solfångare till varmvattnet i så fall.
Puhh. 19 sidor nu, skärmen börjar ryka snart.För er som ev tänker anmäla Plus till Granskningsnämnden är det så att deras hemsida legat nere hela lördagen och kanske går igång på måndag e.m igen, osäkra källor antyder ö-belasting, kan det vara anmälningar mot ett visst reportage nyligen........Här ett utdrag från senaste fällningen, i sann journalistisk anda är den lika sann som.....http://www.yttermera.se/noje/notiser/index.html (jag länkar med hänsyn tll Richard och detta forums intregitet-eller var det intrigitet.. )