0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Art Deco skrivet 19 januari 2008, 12:18:20Citat från: johnnyph skrivet 19 januari 2008, 03:06:51hej.skall göra som du säger så småning om !!citerar öa man känner sig liten o maktlös mot ett företag. det han skriver på sin hemsida är förtal.vi är så väldigt less på situationen o funderar på att ge upp, men jag vill tro på rättvisan. slut citat.hmm jaa hoppas även jag att sanningen kommer fram. o om man skall tala förtal då ligger nog kunden väldigt illa till som valt att vidhålla sin historia till lokal pressen.om jag gjorde rätt skulle jag nog åtala kunden men jag har valt att lägga denna boll hos honnom.tycker det ät patetiskt hela historien o dessutom så är det omöjligt att lugga en flintskallig.men min anmälan till grn kommer jag att jobba med då min åsikt om detta inte framkom i repotaget trots all fakta dom fått av mig.krister
Citat från: johnnyph skrivet 19 januari 2008, 03:06:51
Citat från: greven1 skrivet 19 januari 2008, 13:07:38Citat från: Art Deco skrivet 19 januari 2008, 12:18:20Citat från: johnnyph skrivet 19 januari 2008, 03:06:51hej.skall göra som du säger så småning om !!citerar öa man känner sig liten o maktlös mot ett företag. det han skriver på sin hemsida är förtal.vi är så väldigt less på situationen o funderar på att ge upp, men jag vill tro på rättvisan. slut citat.hmm jaa hoppas även jag att sanningen kommer fram. o om man skall tala förtal då ligger nog kunden väldigt illa till som valt att vidhålla sin historia till lokal pressen.om jag gjorde rätt skulle jag nog åtala kunden men jag har valt att lägga denna boll hos honnom.tycker det ät patetiskt hela historien o dessutom så är det omöjligt att lugga en flintskallig.men min anmälan till grn kommer jag att jobba med då min åsikt om detta inte framkom i repotaget trots all fakta dom fått av mig.kristerHej Greven! Vad är det för prat du håller på med egentligen Greven?? Att du ev överväger att åtala kunden för förtal för deras ovanstående upplevelser som de förmedlar på sin hemsida, och som jag betraktar som väldigt oskyldiga kommentarer (av hur de upplever situationen), och som de ju har all rätt att göra givetsvis, och du kan ju bara försöka att åtala dem för detta, det säger jag dig bara (rent löjligt struntsnack som gör att man undrar hur det är ställt med dig egentligen Greven).Nej sluta nu upp helt med dina barnsligheter så är du hygglig, tag kontakt med kunden och försök att ordna upp oredan du har ställt till med, för det är givetsvis du som har ansvaret för att de skall få ordning på sitt värmesystem och installation. Det är bättre att du på så sätt gör något vettigt än att du håller på och ömkar dig över din egen situation, och jobbar aktivt på att försöka övertyga ett fåtal andra att det är så synd om dig, och att det är kunden som är syndaren, när det i verkligheten är precis tvärtom. Det finns ingen som kan hjälpa dig ur denna situation mer än just du själv, och ju snabbare du städar upp detta problem efter dig, ju snabbare kan du ev återfå förtroendet som företagare i branchen.Mvh Raffen.
jag har sedan-99 drivit detta företag o haft mellan 12-17 års anställda.jag har omsatt mellan 7-12 milj . varit inblandad i både små o stora projekt under resans gång.jag har inte ännu en enda betalnings anmärkning samt inte blivit på något sätt anmäld för någon typ av tvist.har heller aldrig lånat pengar för att driva företaget eller något projekt. har det fattats pengar så har jag låtit bli.detta som nu har hänt är därför för mig väldigt patetiskt o nått helt nytt för mig. är van att både företagare o kund brukar göra rätt för sig.så förmodligen är det det därför jag blir extra förbannad av hur folk kan bete sig för egen vinnings skull.krister
Jag tror Raffen egentligen heter Sverker Olofsson....