0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag gick in och tittade i deras logg, och vad finns på första sidan, jo FRA tittar på Värmepumpsforum.Rickard va har du gjort MVHMesser
Sverker behövs!Men Sverker måste vara trovärdig.En Sverker som inte är trovärdig behöver vi inte !!
Citat från: Gonzo skrivet 18 januari 2008, 23:16:13Sverker behövs!Men Sverker måste vara trovärdig.En Sverker som inte är trovärdig behöver vi inte !!Hej Gonzo! Visst kan vi ha mkt synpunkter på Sverker och Plus, men det är precis så som Fixaren sa i sitt inlägg när det gäller TV-programmet Plus,Citat: Plus som TVprogram har inte till uppgift att syssla med "källforskning". Deras grej är att hänga ut elaka företag/företagare och stå som räddare i nöden för de stackars kunderna.Rätt eller fel enligt lagen har ingen betydelse för dem. Har bakgrunden till ett flertal fall som Plus engagerat sig i och juridiskt sett och även med sunt bondförnuft har kunderna inte haft rätt men det har bara varit att vika sig när det tas upp i Plus. Slut citat.Sen kan vi tycka vad vi vill om detta, men tydligen så gör programmet stor nytta och det är väl därför som det finns utgår jag ifrån.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 18 januari 2008, 23:49:15Citat från: Gonzo skrivet 18 januari 2008, 23:16:13Det är väl det som är så synd.Jag har sett programmet Plus som ett trovärdigt "rättesnöre" fram till nu.Nu vet jag att man kan inte lita på Plus heller!Jag har en kollega som blev uthängd i ett tv program.När han pratade med ansvarige reportern ifråga sa han som förklaring att " det blev bättre journalistik med dina kommentarer bortklippta"Som tur var hade kollegan en bandspelare och spelade in detta som sedan publicerades i sin helhet i Läkartidningen.Trovärdighet.....njae........inte mycket.Men jag har fram till nu sett Sverker som ett undantag.Nu får väl även jag tänka om.
Citat från: Gonzo skrivet 18 januari 2008, 23:16:13
Johnny HildingssonPS. Jag fortsätter att skriva om Plus-fallet på min blogg, www.metrobloggen.se/kundpennan. Har föreslagit Fredrik och Linda att kommentera. Kommer oxå att kontakta Villaägarnas jurist för en kommentar. DS.
"hej. av någon anl så är det ner kortat på nätet !!får väl skanna av tidningen o lägga ut den senare i helgen"Beträffande Grevens kommentar om att skanna tidningsartikeln och lägga ut den på nätet:NEJ, Krister. Gör INTE DET. I så fall bruyter du mot "upphovsrättslagen", och det gör inte den här soppan lättare att reda ut. (Se http://www.sweden.gov.se/sb/d/1920) Däremot är det okej att du CITERAR DELAR, EXEMPELVIS NÅGRA MENINGAR, från tidningsartikeln i det du skriver på nätet.
Citat från: johnnyph skrivet 19 januari 2008, 03:06:51"hej. av någon anl så är det ner kortat på nätet !!får väl skanna av tidningen o lägga ut den senare i helgen"Beträffande Grevens kommentar om att skanna tidningsartikeln och lägga ut den på nätet:NEJ, Krister. Gör INTE DET. I så fall bruyter du mot "upphovsrättslagen", och det gör inte den här soppan lättare att reda ut. (Se http://www.sweden.gov.se/sb/d/1920) Däremot är det okej att du CITERAR DELAR, EXEMPELVIS NÅGRA MENINGAR, från tidningsartikeln i det du skriver på nätet.Helt rätt, även om nu Krister har den moraliska rätten då han anklagas genom denna tidning för förtal (enligt Krister själv).Krister kan ju göra följande (förslag alltså från min sida):1: Lägga in länken till aktuell artikel som finns på nätet.2: Scanna av tidningsartikel och sen ENBART KLIPPA UR DE MENINGAR SOM SAKNAS, därefter lägga in dessa saknade under länken som citat med hänvisning till pappersutgåvan och ange datum/år för artikeln. (har man OCR-teknik på scanner är detta att föredra-går snabbare)Kan vara bra för folk här att veta att tidningarnas internet-artiklar "uppdateras" med olika mellanrum och i 50% av fallen anges inte dessa "uppdateringar". Skulle någon här upptäcka en artikel som inte är shysst gör man så att man sparar ner denna som mht fil, alltså xxx.mht, för om man gör en anmälan kan alltså den artikel man hänvisat till ha blivit ändrad lite senare, då gäller det att själv ha bevisningen helt klar från sin sida, tyvärr tråkigt men sant.
citerar öa man känner sig liten o maktlös mot ett företag. det han skriver på sin hemsida är förtal.vi är så väldigt less på situationen o funderar på att ge upp, men jag vill tro på rättvisan. slut citat.