0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Gonzo skrivet 10 februari 2007, 21:24:31Jag som svarade att detta kommer att bli en kort tråd i jämförelse med för 1 1/2 år sedan.............. Men det är ren o skär underhållning Fan, man skulle kunna tro ni diskuterar religion, politik eller t.o.m operativsystem för datorer Vad säger det om en männsika då han hetsar upp sig över sitt uppvärmningssystem? Han har för liten bil? Han saknar MC? Han behöver mer kärlek Fan vet, men kul är det för oss som står vid sidan.
Jag som svarade att detta kommer att bli en kort tråd i jämförelse med för 1 1/2 år sedan..............
OKJag ger mig.Luftvärmepumpar är bättre än berg/jordvämrepumpar, på alla sätt!
Men men nu tjafsar vi inte mer om vad som är bättre än det andra för handen på hjärtat så är ju ett vattenburet system det allra bästa.Sen så i slutändan är ju det viktigaste oavsett uppvärmningssystem att man är nöjd själv med det man har.//Krister
Mazda6 2.3 sportKörde MC intruder i somras och en Honda CBR600RR (mycket roligare 0-200 på nolltid)Kärlek mmm kommer från Birmakatten.För mycket fritid - ja eftersom man snart kanske är arbetslös...kallt börjar det bli här i Borås nu -13 ºC usch men inga elraddar än på länge.vaniljvodka med cola och NE-radio håller värmen uppe, skåål Edit:Och jessica i melodifestivalen var ju lite ok ögongodis också. --/
Cosmo4 bäst enligt mig...
Citat från: Mike skrivet 10 februari 2007, 22:49:28Mazda6 2.3 sportKörde MC intruder i somras och en Honda CBR600RR (mycket roligare 0-200 på nolltid)Kärlek mmm kommer från Birmakatten.För mycket fritid - ja eftersom man snart kanske är arbetslös...kallt börjar det bli här i Borås nu -13 ºC usch men inga elraddar än på länge.vaniljvodka med cola och NE-radio håller värmen uppe, skåål Edit:Och jessica i melodifestivalen var ju lite ok ögongodis också. --/LÅter som du är illa ute Själv blev jag lite blöt över gittarrspelande skolfröken studs
Citat från: HerrBrun skrivet 10 februari 2007, 23:30:51Citat från: Mike skrivet 10 februari 2007, 22:49:28Mazda6 2.3 sportKörde MC intruder i somras och en Honda CBR600RR (mycket roligare 0-200 på nolltid)Kärlek mmm kommer från Birmakatten.För mycket fritid - ja eftersom man snart kanske är arbetslös...kallt börjar det bli här i Borås nu -13 ºC usch men inga elraddar än på länge.vaniljvodka med cola och NE-radio håller värmen uppe, skåål Edit:Och jessica i melodifestivalen var ju lite ok ögongodis också. --/LÅter som du är illa ute Själv blev jag lite blöt över gittarrspelande skolfröken studsBra att du skrev "gitarrspelande" annars hade jag trott att du menade Ola Salo som jag förövrigt tyckte va bäst....//Krister
Håller med dej, Mike. Komfort är relativt. All kyla vi körde i somras kostade påverkade inte min totalförbrukning nämnvärt och gav hur mycket som helst i komfort. Mindre än en MWh kyla uppskattar jag ingår i min totalförbrukning.Sedan nu på vintern, har man dålig komfort av en LLVP så har man antingen snålat med tillskottsvärme, valt en kass pump, har en dålig placering eller är extremt känslig för ljud. Så ser jag det.Jag tycker jag fått en fantastisk komforthöjning jämfört med vad vi hade tidigare, direktel och kakelugn./L
...I mitt fall, planerar jag att flytta från orten om ca 4-5 år och då får jag också räkna med en avskrivningstid på 5 år. Detta innebär 40 000:- per år + ränta om jag räknar på en investering på 200 000:- (lågt räknat). Jag har i dag 23 st elraddar!...