0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
- 32 grader i natt och -25 som varmast i dag.Pumparna sprutar fortfarande hyfsat bra med varmluft vid -32 grader, men det räcker ju inte för att värma huset.18,6 grader i morse i dom varmaste rummen.2 brasor och 1 timme senare, 20,5 Tempen måste nog ner under -40 innan jag slår igång några elraddar Är det lagen om alltings jävlighet som gör att pumparna avfrostar samtidigt nu, trots att jag slagit av och på med ca 20 minuters intervall emellan
Citat från: Gonzo skrivet 06 februari 2007, 17:34:35- 32 grader i natt och -25 som varmast i dag.Pumparna sprutar fortfarande hyfsat bra med varmluft vid -32 grader, men det räcker ju inte för att värma huset.18,6 grader i morse i dom varmaste rummen.2 brasor och 1 timme senare, 20,5 Tempen måste nog ner under -40 innan jag slår igång några elraddar Är det lagen om alltings jävlighet som gör att pumparna avfrostar samtidigt nu, trots att jag slagit av och på med ca 20 minuters intervall emellan Ja inte är det varmt ute. Just nu är vi nere på -30 igen. Än behöver vi ingen stödvärme (har ju inget att elda med så det blir nått element av nått slag som måste igång isf) Pumpen står på 25 grader och vi har väl runt 21 längst bort i huset. Jag ser att det går ner mot 19-20 på morgonen när man inte är uppe å springer. Men är det såhär riktigt jäkla kallt lär man nog måste igång med nått stödelement längst bort i huset. Iofs hoppas jag att det ger sig snart. Fy F-N så kallt det är. Ner till -25 verkar då pumpen hålla värmen i huset utan problem. Vi får väl se hur det går om det fortsätter vara -25 om dagarna och -30 om nätterna.... (lär väl ändå inte hända... kan man hoppas..)// Camilla
Mavu, jag gillar din hund, en ras helt klart i min smak...