0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är OK att nämna namn på företag i frågor där det är relevant och om man som du gör inte smutskastar den firma som "inte skött sig". Beröm till de som förtjänar det i svar som är trovärdiga har jag aldrig redigerat.
MangeH !Tack för ditt svar. Var lite nyfiken på om du fick ett utbyte så enkelt även om du hade monterat pumpen själv.Men jag förstår att monteringen var gjort av ett företag.Bosse !Menar du att skillnaden enbart ligger i programvara på dom nya korten, eller fick du fram kortare avrfostningar även med det gamla kortet under vissa temperatur betingelser?Jag kanske är lite trööög, men jag hajade inte riktigt hur du menade.Mina pumpar brukar avfrosta ca 10-11 minuter från det att den stoppar med ett pys tills fläkten varvar upp med värme igen.Detta är vad jag lagt märke till innefrån, jag har aldrig varit på utsidan och lyssnat eller tagit tiden.Dock hörde jag igår att den ena pumpen närmast sovrummet gjorde ett par kortare avfrostningar på ca 6 minuter som jag hörde det innefrån.Då det var snustorrt ute och ca 6-7 minus. Ingen frost noterades på utedelen tidigare den dagen.Kan tillägga att tiden mellan avfrostningarna också var längre igår. Ca 80-90 minuter skulle jag gissa mot vanliga 50-60 minuter.
Låter som en slags allmän trafikvarning, "Vi ber nu alla kyltekniker i GBG-regionen att hålla ett vaksamt öga på oljetransporten i era E9DKE-anläggningar. Se särskilt upp för allvarliga flockningar i Mölnycke, frammåt eftermiddagen förväntas problemet spridas till hela regionen med allvarliga begränsningar i oljans framkommlighet på samtliga igenisade utebatterier..."Om man skall permanentfixa en E9:a så att H16 kommer att bli ett minne blott vad krävs?Skulle en riktigt vass oljefälla på hetgasen fungera?Tänkte följande brainstorming lösning:Kompressor-> hetgas-> oljefälla(olja/gas separator gasen går vidare som vanligt)-> filter-> kappilärrör!-> kompressorn sug-sida!Min tanke var att med olja ständigt flödande i kappilärröret så borde inte flödet av gas vilja dit.Självklart måste det hela tiden förekomma ett visst överskott av olja annars blåser man gasen i kortslutning genom kapp-röret.Eller hur fungerar det annars med oljefällor och så?--------------------Plan 2:Kompressor -> hetgas-> oljefälla/gas separator-> magnetventil -> kompressor sugsidaMagnetventilen pyser till kort vart 10:e minut.------------------Plan 3:Ta kontrollen av 4-vägarn, abrupt slå om den en sekund vart 10:e minut för att rensa slurkeburk(Låter lite vanskligt.... att slå om din när kompresson är i full fart! risker med denna lösning är...?)(Risk för oljeslag???)