0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Såhär ser mitt hembygge ut!Två rostfria rör som är nergjutna i plintar.
Du har helt rätt E9:an! Vi hade också 80 - 100 cm snö här i Skaraborg förra vintern men som du indirekt säger så håller pumpen faktiskt själv rent från snö både framför, bakom och vid sidorna. Så det finns rakt ingen anledning att hissa upp utedelarna 1 - 1,5 m upp i luften av den anledningen som vissa påstår. Sen när det gäller resonansljud och vibrationer, så borde du naturligtvis inte känna av några sådana om pumpen står på lecablock som är placerade på marken, vilket blir detsamma som en sorts markstativ. Men å andra sidan så förekommer vad jag vet inga resonansljud eller vibrationer när det gäller Panasonics pumpar under förutsättning att de är i bra skick och riktigt monterade.
Citat från: Raffen skrivet 11 januari 2007, 23:13:57Du har helt rätt E9:an! Vi hade också 80 - 100 cm snö här i Skaraborg förra vintern men som du indirekt säger så håller pumpen faktiskt själv rent från snö både framför, bakom och vid sidorna. Så det finns rakt ingen anledning att hissa upp utedelarna 1 - 1,5 m upp i luften av den anledningen som vissa påstår. Sen när det gäller resonansljud och vibrationer, så borde du naturligtvis inte känna av några sådana om pumpen står på lecablock som är placerade på marken, vilket blir detsamma som en sorts markstativ. Men å andra sidan så förekommer vad jag vet inga resonansljud eller vibrationer när det gäller Panasonics pumpar under förutsättning att de är i bra skick och riktigt monterade. Inga vibrationer i Panasonics pumpar??? skulle dom ha mindre vibrationer än andra??......och nej Raffen det behöver inte vara fel på pump eller montage för att resonans skall uppkomma.......